نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 09:19

پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان محیط زیست به اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌دنبال سفر رئیس سازمان محیط‌زیست و مصوبات این سفر به استان، جلسه‌ای در تهران در دفتر وی تشکیل شد و عمده مسائل اصفهان مورد توجه قرار گرفته و قول‌های خوبی داده و قرار شد از محل صندوق محیط‌زیست وام‌هایی که در استان تصویب شد، عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن گرامیداشت سالروز ورزش پهلوانی اظهار داشت: از سال ۹٠ تا ۹۲ اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شناخته شد و تلاش بر این بود در هر منطقه حداقل یک ورزشگاه زورخانه احداث شود که تعدادی از آن در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به سالروز فرارسیدن تشکیل شوراها، با بیان اینکه ۲۴ سال است که از عمر شوراها گذشته است، افزود: تا این لحظه نقطه ضعف‌هایی در قوانین و اجرا، میدان دادن به حضور شوراها در عرصه‌های مختلف بر اساس منویات امامین انقلاب وجود داشته و هنوز از ظرفیت کامل حمکرانی مردمی استفاده نشده و در این راستا بسیاری از مسائل می‌تواند به‌دست شوراها حل شود اما هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است. 

نورصالحی با تأکید بر اینکه امید است به عهد و پیمانی که با مردم بستیم پایبند باشیم، عنوان کرد: در این دوره حداکثر وفاق، همدلی و پیگیری برای تحقق برنامه‌ها و ضروریات شهر وجود دارد و روز به روز شاهد شکوفایی و تحقق هرچه بیشتر اهداف نظام در راستای تشکیل شوراها باشیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر یادآور شد: امید است این دو قشر زحمتکش که مورد تکریم و احترام عموم مردم هستند، شرایط اقتصادی و اجتماعی آن‌ها روز به روز بهتر شود. 

وی اظهار کرد: یکشنبه گذشته از اعضای ادوار پنجگانه قبل دعوت کرده و جلسه‌ای صمیمانه برگزار و حدود ۴ ساعت با حضور حدود ۴٠ نفر نکات بسیار خوبی از تجربیات و نقطه نظرات‌شان اعلام شد و امید است این همکاری و همدلی ادامه داشته باشد. 

نورصالحی گفت: همچنین حدود ۲ هفته قبل نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی مراکز استان‌ها را داشتیم که آن هم جلسه‌ای خوب بود و نکات بسیار خوبی بیان شد و امید است به پیشبرد اهداف فرهنگی کمک کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت نشست رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی مراکز استان‌ها و معاونان شهرسازی را به‌ میزبانی کمیسیون شهرسازی و معماری اصفهان خواهیم داشت، بیان داشت: تلاش شده نشست و اجلاسی تأثیرگذار باشد و نقطه نظرات اجماعی کلانشهرها خصوصا در حوزه شهرسازی که با چالش‌هایی در آن مواجه هستیم، مطرح شود. 

وی خاطرنشان کرد: درجمعه گذشته، شانزدهمین نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورا و مجلس با حضور فرماندار را داشتیم و از ابتدای این دوره با همذلی میان دو مجموعه در هر جلسه مهم‌ترین نکاتی که نیازمند حمایت وپشتیبانی نمایندگان است مطرح شد و امید است این همدلی ادامه داشته باشد. 

نورصالحی اظهار داشت: به‌دنبال سفر رئیس سازمان محیط‌زیست و مصوبات این سفر به استان، جلسه‌ای در تهران در دفتر وی تشکیل شد و عمده مسائلی که مواردی که مصوبات این سفر از جمله حوزه حمل و نقل عمومی و رفع آلایندگی، خروج کارخانه‌های آلاینده از محدوده ۵٠ کیلومتری، کمک به تأمین بیشتر اتوبوس، کمک به تبدیل تاکسی‌های فرسوده به تاکسی‌های نو، کمک به برقی کردن حداقل ۵٠ هزار موتور سیکلت در شهربرقی، پیشرفت سریع‌تر خط ۲ قطارشهری و تامین ارز مورد نیاز برای پیش پرداخت قرارداد کلان برای تامین مالی و طراحی و اجرای خط ۲ مورد توجه قرار گرفته و قول‌های خوبی داده و قرار شد از محل صندوق محیط‌زیست وام‌هایی که در استان تصویب شد، عملیاتی شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: از برگزاری هفته اصفهان از مجموعه شهرداری تشکر می‌کنیم، این هفته خصوصا با گل‌آرایی و نظافت شهر آبرومندانه برگزار شد و امید است سال پرخیر و برکتی پیش‌رو داشته باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1193299

مهمترین اخبار ایران و جهان: