نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 11:29

رشد ۴ برابری تولید آبزیان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تولید محصولات آبزیان در استان اردبیل چهار برابر رشد نشان می‌دهد.

محمد اله‌بخش در گفت‌و گو خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان مشگین‌شهر که قطب تولید ماهیان سردابی است با مجهز کردن استخرها و فضاهای تولیدی خود به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید توانسته قابلیت تولیدی خود را به شدت افزایش دهد.

وی تصریح کرد: این شهرستان ۷۰ درصد آبزیان سردابی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند که در این زمینه ۲۵۳ واحد پرورش آبزیان در این شهرستان وجود دارد که ۱۹۵ واحد دومنظوره است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم در این حوزه یادآور شد و گفت: میزان تولیدات این شهرستان در سالانه ۴۰۰ تن است.

اله‌بخش افزود: با بهره‌گیری از روش نوین فناورانه و سیستم مدار بسته رشد جهشی را در تولید آبزیان شاهد هستیم که قطعاً در سایر مناطق از این روش می‌توان در ارتقای توانمندی‌ها و افزایش تولید استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آب استخر در این روش بعد از فرآیند تولید به چرخه مصرف باز می‌گردد و تنها مقدار اندکی به پساب تبدیل شده و امکان خروج آن از سیستم تعیین شده، انجام می‌شود.

اله‌بخش اضافه کرد: تولیدکنندگان با بهره‌گیری از این روش مدرن می‌توانند در سایر مناطق نیز تولید خود را تا ۴۰ درصد ارتقا دهند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل استقبال اداره کل شیلات استان را از مجهز شدن مراکز آبزی‌پروری و استخرهای تولید ماهیان به سیستم‌های مدرن و پرداخت تسهیلات را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: در کنار مجهز شدن رایگان مراکز پرورش آبزیان به دستگاه هواده، سعی ما بر این است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید بتوانیم تولید کمی و کیفی آبزیان را ارتقا بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1205855

مهمترین اخبار ایران و جهان: