نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 14:00

اربعین برکات مادی و معنوی بسیاری برای کرمانشاه به‌همراه دارد

استاندار کرمانشاه گفت: سفر اربعین فرصتی از آورده‌های معنوی و مادی است که برکات فراوانی برای استان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدهادی صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از شرق تا غرب استان در حال آماده شدن برای میزبانی از زائران ابا‌عبدالله الحسین(ع) در اربعین هستند.

وی ادامه داد: کارهای زیرساختی از بهسازی راه‌ها گرفته تا آسفالت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است. هر کدام از دستگاه‌ها در راستای فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌هایی مسیر اربعین در استان وظایفی دارند.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر مردمی‌تر کردن فضای اربعین، اظهار کرد: باید عرصه‌های لازم را برای ورود مردم فراهم کنیم و از طرفیت‌های مردمی در این سفر معنوی بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه چگونگی هدایت زائران اربعین در استان باید تغییر کند، ادامه داد: زائران اربعین خیلی وارد شهرهای استان نمی‌شوند، عبور آن‌ها از داخل شهر برکات مادی و معنوی را به همراه خواهد داشت.

صحرایی خاطرنشان کرد: در این سفر معنوی چند میلیون زائر از طریق راه‌های استان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، که اگر عبور آن‌ها از داخل شهر باشد؛ شهر را به تکاپو می‌اندازد و علاوه بر مواهب معنوی، برکات مادی هم در راستای خرید زائران، سوغات و... به همراه خواهد داشت، حتی مقدمه سفرهای بعدی مسافران به سمت استان خواهد شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230299

مهمترین اخبار ایران و جهان: