نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 19:24

حل مشکل آب در شرق گلستان اقدام کارشناسی است/ منتقدان دلایل علمی ارائه دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: طرح آبرسانی به شهرهای شرق گلستان یک اقدامی کارشناسی و علمی است و هر فردی اگر نکته‌ای علمی و کارشناسی خلاف بر طرح موجود دارد ارائه کند تا بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از ثبت یک مطالبه توسط مخاطبان خبرگزاری فارس در استان گلستان با عنوان «مشکل آب شرب رامیان را حل کنید» در سامانه فارس من و ثبت امضاء توسط مخاطبان، موضوع در دستور پیگیری تحریریه خبرگزاری فارس در این استان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص ثبت این مطالبه و بررسی موضوعات و مسائل مطرح شده در سطح جامعه، اظهار کرد: اجرای طرح آبرسانی به شهرهای شرق استان گلستان به ویژه آزادشهر، یکی از اقدامات عملیاتی، علمی و کارشناسی است.

سیدمهدی مهیایی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبه مردمی مطرح شده که شما هم پیگیر آن هستید و برای توجه به درخواست شهروندان در شهرستان رامیان، به منظور رفع ابهامات و سوال‌های مطرح در ذهن شهروندان، عصر امروز جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رامیان، نهادهای مردمی، نماینده آب منطقه‌ای، دادستان محترم شهرستان و سایر مسوولان و منتقدان نسبت به این طرح برگزار شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد افرادی که نقدی نسبت به این طرح دارند و یا مستنداتی دارند که معتقدند اجرای این طرح غیرکارشناسی است و ممکن است مشکلاتی را برای شهروندان شهرستان رامیان ایجاد کند، مستندات علمی و کارشناسی خود را ظرف مدت ۲۰ روز به دادستانی ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دادستانی محترم نیز مقرر شد استعلام‌های لازم و بررسی‌های کارشناسی مدنظر را انجام دهد تا در صورتی که در یک کمیته کارشناسی و تخصصی تصمیمی غیر از اجرای طرح گرفته شد، موضوع در دستور کار قرار گیرد.

مهیایی بیان کرد: برخی بر این اعتقادند که منابع تامین آب شرب مطمئن دیگری نیز وجود دارد که بلااستفاده مانده و می‌توان برای تامین آب شرب شهرستان‌های اطراف شهرستان رامیان از آن استفاده کرد که این موضوع نیز در دستور کار استانداری گلستان قرار گرفت و مقرر شد با سرعت این موضوع بررسی و نتیجه موضوع برای دستور مقتضی به استاندار ارائه گردد.

وی بیان کرد: بدون شک تلاش ما بر این است بهترین تصمیم را برای موضوع آبرسانی به شهرستان‌ها که موضوعی بسیار جدی و حیاتی است گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: به هیچ عنوان ما خواستار ضرر به شهروندان نیستیم و بدون شک موضوعاتی همانند موضوع آبرسانی به صورت دقیق و علمی بررسی و سپس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مهیایی گفت: این طرح نیز مجوزهای لازم را دارد و وزارت نیرو نیز به صورت جدی پیگیر این موضوع است و تلاش ما بر این است سوالات و ابهامات ایجاد شده طرح را برای مردم تبیین و تشریح کنیم تا مردم عزیز نگران نباشند.

گفتنی است، تحریریه خبرگزاری فارس در گرگان تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری کرده و جرئیات را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228755

مهمترین اخبار ایران و جهان: