نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 17:22

توانمندی ملت ایران فکر تجاوز را از سر دشمنان دور کرده است

قزوین- جانشین سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: علی رغم تحریم‌های شدید، امروز امنیت برآمده از توانمندی‌های جوانان، فکر تجاوز را از سر دشمنان دور کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی ظهر یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نمایش فرهنگ ایستادگی و مقاومت در ملت ایران است، افزود: امروز باید از این فرصت و سالروز سوم خرداد برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید استفاده کرد.

جانشین سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: به مناسبت سوم خرداد بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیروزی در خرمشهر و فتح این شهر برآمده از توکل به خدا بود، تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران بر روی آرمان‌ها با توکل بر خدا از ابتدای انقلاب تا به امروز بوده و همچنان ادامه دارد.

طاهرخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز با شدیدترین تحریم‌ها روبرو بوده است، ادامه داد: علی رغم این تحریم‌ها امروز امنیت برآمده از توانمندی‌های جوانان کشور فکر تجاوز را از سر دشمنان دور کرده است.

بخشی از برنامه‌ها مردمی و با هدف انتقال فرهنگ مقاومت و همچنین تبیین دستاوردهای بزرگ فتح خرمشهر است، عنوان کرد: بخشی از برنامه‌ها هم مانند صبحگاه نیروهای مسلح با مشارکت نیروهای مسلح استان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در استان قزوین، برگزاری نمایشگاه اقتدار، برپایی یادواره‌های شهدا و شب خاطره و نشست‌های تبیینی و برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت سوم خرداد در استان قزوین برگزار می‌شود.

در ادامه سرهنگ فرشاد حسینی، رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: سلاح ایمان نیروهای مسلح و مردم باعث شکست بزرگ دشمن بعثی شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۵۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و امنیت مرزهای کشور در این حوزه نیز تثبیت شد، ادامه داد: نابودی ۵۵۰ تانک، ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته عراقی بخشی از دستاوردهای این نبرد بود. و

رئیس ستاد قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: آنچه باعث شد نیروی نظامی در میدان ۲۵ روز را مقاومت کند اعتقاد راسخ و ایمان او بود.

وی در پایان گفت: زوایای این نبرد و عملیات که بعد از طرح ریزی و در هنگام اجرا تغییرات داشت امروز در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228311

مهمترین اخبار ایران و جهان: