نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 14:35

ناپایداری‌های همرفتی تا پایان هفته مهمان آسمان اصفهان است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی دوشنبه تا پایان هفته جاری شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی مهیا است.

نوید حاج بابایی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی دوشنبه تا پایان هفته جاری شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی بصورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای بر روی استان به ویژه در نیمه غربی و شمال استان مهیا است.

وی افزود: شدت ناپایداری‌ها عمدتاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه مورد انتظار است.

حاج بابایی افزود: طی روز چهارشنبه بارش‌های رگباری در نواحی شمال غرب استان و طی روز پنجشنبه در اکثر مناطق مورد انتظار است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: در نیمه شرقی و شمال استان نیز طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه شرایط وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود و کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه سانتی گراد طی روزهای پنجشنبه و جمعه وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۶ درجه و کمینه فردا صبح ۲۰ درجه و خور و بیابانک با ۴۳ درجه و بوئین میاندشت با دمای ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263311

مهمترین اخبار ایران و جهان: