نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 11:16

بگذاریم ارز از خارج وارد کشور شود/در تأمین ارز رانت ایجاد شده است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج از کشور وجود دارد و ما باید اجازه دهیم ارز از خارج وارد کشور شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی ساز و کار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولیدی به کشور، گفت: در شرایطی که راه برای سرمایه گذاران خارجی و تأمین ارز از این طریق باز است به چه علت باید ۱۱ میلیارد دلار ارز تخصیص پیدا کند؟

وی با بیان اینکه باید اجازه دهیم ارز از خارج از کشور وارد شود، گفت: متأسفانه راه‌های مختلف برای تأمین ارز با منشأ خارجی بسته شده در حالی که می‌توان پروژه‌های مختلف از جمله در حوزه راه و مسکن را با استفاده از سرمایه گذاران خارجی تکمیل کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکان باز کردن مسیر برای ورود ارز از خارج از کشور وجود دارد، گفت: بانک مرکزی هنوز برای بازگشت ارز صادراتی برنامه مشخصی ندارد و الزامی برای بازگشت ارز ایجاد نکرده و ممکن است تجربه تلخ ارزهای بازنگشته به کشور باز هم تکرار شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تخصیص ارز هم اولویت‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و همچنین بین تخصیص تا تأمین ارز فاصله جدی وجود دارد که این فاصله باعث ایجاد رانت در بانک مرکزی شده است و باعث شده واسطه‌هایی برای تأمین ارز به میدان بیایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199555

مهمترین اخبار ایران و جهان: