نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 10:27

بافقی ها صاحب آب شیرین کن مرکزی می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سفر به شهرستان بافق از راه‌اندازی یک واحد مرکزی آب‌شیرین‌کن در این شهرستان جهت بهره‌مندی شهروندان از آب شرب پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در بافق، جلال علمدار در جریان سفر خود به این شهرستان از پروژه‌های آبی بافق بازدید و اظهار کرد: با وجود تنش‌های بسیار آبی در بافق ،این شهرستان با کم‌آبی مواجه بوده و یکی از نیازهای جدی آن، انتقال آب است.

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از معضل کم‌آبی این شهرستان، در وهله اول باید اصلاح الگو مصرف و حفر چاه آبی صورت گیرد، افزود: در حال حاضر چهار دستگاه آب شیر کن فعال در سطح این شهرستان وجود دارد و ما در تلاش هستیم با حذف هزینه‌های بالا و برخی مشکلات موجود، در راستای بهره‌مندی شهروندان از آب شرب پایدار، یک واحد آب‌شیرین‌کن مرکزی با ظرفیت 25 لیتر بر ثانیه در سطح این شهرستان احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به ضرورت اجرای شبکه دوم آب انتقالی از محل آب‌شیرین‌کن تا سطح شهر به همراه ۳۰ ایستگاه برداشت آب، اشاره کرد و گفت: جهت اجرای این پروژه هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که طراحی اولیه آن با همکاری فرمانداری این شهرستان صورت گرفته است.

علمدار تصریح کرد: شبکه توزیع آب شرب برای ۱۴۵ مشترک مسکن ملی نیز در سطح شهرستان بافق در حال اجرا بوده و ظرف ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199599

مهمترین اخبار ایران و جهان: