نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:10

عمار حکیم: عراق حسن‌نیت خود را به جهان ثابت کرده است

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: تحقق ثبات پایدار در عراق تنها وظیفه دولت این کشور نیست و باید همه جریان‌ها در این امر مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر رسانه‎ای جریان حکمت ملی، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار «هادی عامری»، رئیس ائتلاف فتح، تحولات سیاسی و انتخابات پیش رو و راه‌های حمایت از دولت در اجرای برنامه‌هایش به خصوص در بخش خدمات و همچنین راه‌های تقویت و حفظ انسجام چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و ائتلاف «ادارة الدوله» را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار که در دفتر وی در بغداد انجام شد، بر ضرورت تسریع در تصویب بودجه عمومی کشور و حفظ حقوق همگان و نیز بر اهمیت هماهنگی بودجه با اولویت‌های دولت تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت تلاش برای تبدیل وضعیت ثبات کنونی به وضعیتی پایدار و دائمی در کشور تأکید کرد و گفت که ثبات پایدار فقط نتیجه عملکرد دولت نیست بلکه همگان اعم از دولت و نیروهای سیاسی و فعالان اجتماعی باید در تحقق آن سهیم شوند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت سیاست درهای باز عراق در تعامل با کشورهای عربی و اسلامی و جامعه بین‌المللی تأکید و تصریح کرد: عراق حسن نیت خود را ثابت کرده و نشان داده که همه جا از حل اختلافات از راه گفت‌وگو و تلاش برای یافتن نقاط اشتراک حمایت می‌کند.

حکیم خاطرنشان کرد که بهبود چشمگیر وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کشور موجب تغییر نگاه جهان به عراق شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225111

مهمترین اخبار ایران و جهان: