نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 16:27

هوای پایین‌دست مازندران شرجی و کوهستان بارانی است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گفت: امروز و فردا شاهد رشد ابر، رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران هستیم که لازم است مسافران به توصیه‌ها توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، هفتاد و سومین روز از بهار مازندران با چاشنی بارش باران در مناطق کوهستانی استان همراه است.

درحالی‌ در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان شاهد هوایی گرم و شرجی هستیم که بارش‌های رگباری و رعدوبرق مهمان ارتفاعات استان شد.

براساس هشدار مدیریت بحران، لازم است افراد طی این مدت از توقف درحاشیه رودخانه‌ها و صخره‌های استان مازندران خودداری کنند.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: امروز و فردا به‌دلیل استقرار جریانات شمالی و عبور امواج کم و بیش ناپایدار شاهد رشد ابر، رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در آسمان مازندران هستیم که لازم است مسافران به توصیه‌ها توجه کنند.

وی افزود: از شنبه تا صبح دوشنبه جو پایدارتری حاکم است، به‌ویژه روز یک‌شنبه با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش دما هستیم و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق پراکنده دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از بعدازظهر دوشنبه به‌ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی شاهد خنک شدن هوا هستیم و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

اسدی گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت نسبتا مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255155

مهمترین اخبار ایران و جهان: