نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 09:47

برترین‌های مسابقات جهت یابی قهرمانی آذربایجان شرقی معرفی شدند

تبریز- مسابقات جهت یابی قهرمانی استان آذربایجان شرقی، انتخابی تیم استان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مسابقات با حضور ۶ تیم در مسافت متوسط و در بخش استقامت ویژه آقایان در تفرجگاه ائل باغی تبریز برگزار شد که در پایان در بخش انفرادی حامد رحیمی مقام اول، مرتضی انوری مقام دوم و اکبر لایق نیز مقام سوم را کسب کردند.

ایوب اعتمادی رئیس کمیته جهت یابی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: با توجه به استقبال تیم‌ها از این مسابقات، و در راستای توسعه این رشته در سطح استان، مقرر شد مسابقات لیگ استان نیز به زودی برگزار شود.

وی افزود: برگزاری دوره نقشه خوانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، راه اندازی کمیته‌های شهرستانی، توجه به بخش بانوان و اعزام به مسابقات کشوری نیز از برنامه‌های این کمیته در سال جاری است.

رئیس کمیته جهت یابی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: رشته ورزشی جهت یابی، پیدا کردن راه معین با بهره گیری از نقشه و قطب نما و دارای مقررات و اصولی است که آموزش آن پیش از این برای افراد نظامی بود، اما امروزه با بنیان گذاری فدراسیون بین المللی جهت یابی و گسترش آن به همه اشخاص، این ورزش به یک رشته پایه تبدیل شده است.

اعتمادی در پایان گفت: ورزش جهت یابی به خاطر توانایی‌های بالای ذهنی و بدنی که برای اشخاص به وجود می‌آورد، مورد توجه شهرستان‌ها نیز قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245999

مهمترین اخبار ایران و جهان: