نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 19:49

رونق‌بخشی به میراث تاریخی باعث هویت‌بخشی البرز می‌شود

کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: رونق‌بخشی به میراث تاریخی، همچنین توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در استان البرز باعث هویت‌بخشی به این استان و از اهداف مد نظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم خاکی عصر شنبه در دفتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس به دیدار و صحبت پیرامون مسائل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نیز در این نشست پیگیری و تأکید نمایندگان مجلس در مورد معضلات این حوزه در استان را باعث توسعه هر چه بیشتر گردشگری عنوان کرد.

خاکی رفع چالش‌ها و تسریع در رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و افزود: رونق‌بخشی به میراث تاریخی، همچنین توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در استان البرز باعث هویت‌بخشی به این استان و از اهداف مد نظر است.

البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد

در این دیدار عباسی ضمن تبریک انتصاب دکتر خاکی به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: استان البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت ظرفیت خیلی خوبی در زمینه گردشگری دارد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه باید اهتمام ویژه‌ای به خصوص در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری وجود داشته‌باشد، از پیگیری موضوعات و معضلات این حوزه خبر داد.

وی رسیدگی به آثار تاریخی را برای جذب گردشگران مهم تلقی کرد و گفت: توسعه گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد در کشور و استان است که باید با توجه ویژه‌ای به آن پرداخته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209511

مهمترین اخبار ایران و جهان: