نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:46

دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان تاسیس شد

زنجان-رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان زنجان خبر داد و افزود: این انجمن طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری زنجان، راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی ظهر شنبه در سفر یک‌روزه به استان زنجان در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه فرهنگی میان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استانداری زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان زنجان، گفت: این انجمن طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری زنجان، راه‌اندازی شد و ریاست هیئت امنای این انجمن بر عهده استاندار زنجان خواهد بود.

وی افزود: استان زنجان دارای مفاخر بزرگ، سرشناس و شناخته‌شده‌ای در سطح کشور و جهانی است و با توجه به وفور تعداد نخبگان و فرزانگان برنامه‌های متعددی برای گرامی‌داشت آنان و انتشار آثارشان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان زنجان برگزار خواهد شد.

شالویی ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در آستانه صد و یکمین سالگرد تاسیس خود است به همین منظور براساس اجرای اساسنامه، شعب استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: ساخت بناهای یادبود از جمله وظایف انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است و با تصمیماتی که به‌زودی در این انجمن اخذ خواهد شد، بناهای یادبود، باغ یا پارک مفاخر و معرفی مشاهیر و آثار آنان با جدیت پیگیری خواهد شد و به مرحله اجرا خواهد رسید.

شالویی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه فرهنگی میان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و استانداری زنجان به امضاء رسید، افزود: این تفاهم‌نامه با هدف بازشناسی و معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی استان در راستای توسعه فرهنگ محور، فراهم‌سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان، ارتقاء هویت ملی و تلاش در جهت پیوندهای بین نسلی با بهره گیری از مآثر قدیم و معاصر ایران اسلامی و حفظ و احیاء سنت‌ها و آئین‌های فکری و معنوی با تکیه بر ظرفیت‌های استانی امضاء شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209099

مهمترین اخبار ایران و جهان: