نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 10:56

عزم مجلس برای جلوگیری از تعلل در برگزاری دوره کارآموزی وکالت

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل ارائه شده از سوی کانون وکلا برای برگزار نکردن دوره های کارآموزی پرداخت.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین نتایج برگزاری جلسات با کانون وکلا برای پیگیری دلیل تأخیر در برگزاری دوره‌های کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۱، گفت: نمایندگان کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه در جلسه‌ای که در کمیسیون ویژه جهش تولید برگزار شد، دلایل مختلفی را برای علت تأخیر در برگزاری دوره‌های کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون وکالت که ۹ ماه از آن می‌گذرد، مطرح کردند.

وی افزود: یکی از دلایلی که مطرح شد، آئین نامه‌ای است که در سال ۱۴۰۰ تصویب شده و یکسری ضوابط و شرایط جدید را که فرایند شروع کارآموزی را به تأخیر انداخته است، مثل بررسی‌های پزشکی در خصوص سلامت روانی پذیرفته شدگان آزمون وکالت و نمره‌های متوسط هر آزمون و غیره را مطرح کردند.

حسینی متذکر شد: معاون نظارت و حقوقی امور مجلس قوه قضائیه نیز در این جلسه حضور داشت و اعلام کرد که این آئین‌نامه مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته و برای مراحل تصویب در حال طی فرآیند قانونی است.

وی گفت: مسئله دیگری که مطرح شد، وقت‌گیر بودن مراحل کسب استعلام از مراجع مختلف و متعدد است. در همین زمینه مقرر شد یک آسیب شناسی روی آئین‌نامه انجام شود، زیرا وصول استعلام‌ها نباید آنقدر به طول بیانجامد که منجر به تأخیر ۹ ماهه در برگزاری دوره‌های کارآموزی شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره برنامه‌های مجلس جهت جلوگیری از این تأخیر و تعلل‌ها در برگزاری دوره‌های کارآموزی در سال‌های بعد، توضیح داد: مجلس در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین، اقداماتی خواهد داشت تا جلوی این تأخیر در برگزاری آزمون‌های وکالت و برگزاری دوره‌های کارآموزی را بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201799

مهمترین اخبار ایران و جهان: