نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 10:48

بدترین دوران از لحاظ وضعیت مسکن پایتخت دوره روحانی بود

شهردار تهران گفت: بدترین دوران از لحاظ وضعیت مسکن پایتخت دوره حسن روحانی بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع کمیسیون ماده 5 اظهار کرد: موضوع مسکن هم یک جنبه رفاه و نیاز پایه هر خانواده و مردم را دارد و هم یک نگاه اقتصادی دارد. پس از هر دو جهت برای ما قابل توجه است. در راستای عبور از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق عرصه‌های مختلف مرتبط با ساخت مسکن، اقداماتی از سوی شهرداری آغاز شد.

وی افزود: در واقع ما امروز شرایطی را پشت سر می‌گذاریم که بر اساس عدد و ارقام در سال 99 اجاره‌نشینی از 12 درصد در سال 65 به 38 درصد رسیده است و طبق آمار 38 درصد از جمعیت ما در تهران اجاره‌نشین هستند که البته در تهران این آمار در سال 99 حدود 40 درصد است.

شهردار تهران گفت: اتفاقی که رقم خورد اینکه قیمت مسکن و قیمت اجاره‌نشینی هم افزایش یافته است و ما شرایطی را داریم که علی‌القاعده خرید مسکن یک آرزو شده است و به نوعی دل‌نگرانی‌های مردم در این زمینه افزایش یافته است و بدترین وضعیت ما مربوط به هشت سال اخیر است و دوره دوم دولت روحانی و اگر ما بخواهیم ادوار گذشته را با هم مرور کنیم در دوره سازندگی با توجه به اینکه تورم سالانه 22 درصد بوده است قیمت مسکن در آن زمان 3.9 برابر شده است. البته در دوره سازندگی در سال 68 تا 69 فاقد آمار است.

زاکانی گفت: در دوره اصلاحات تورم 19 درصد بود و طی هشت سال قیمت مسکن 3.7 درصد رشد داشت و دو میلیون و صد واحد مسکونی عرضه شده است.

وی ادامه داد: در دولت احمدی‌نژاد در سال 84 تا 91، 2 میلیون و 300 واحد مسکن عرضه شد و قیمت مسکن از 84 تا 91، 4.7 درصد رشد داشته و تورم 25 درصد بوده است.

شهردار تهران گفت: در دوره تدبیر و امید تورم سالانه 33 درصد و قیمت مسکن 8.7 برابر شده است و بدترین وضعیت در دولت تدبیر و امید داشته‌ایم و 690 درصد رشد قیمتی داشته‌ایم. در دولت اخیر هم 70 درصد رشد قیمت داریم که علت آن ادامه مسیر گذشته است و استمرار همان دوره است که وجود دارد.

زاکانی تصریح کرد: ما در مدیریت شهری بر اساس یک پایه اساسی تصمیم‌گیری کردیم که آیا تهران را مثل گذشتگان بویژه 4 سال قبل از دوره جدید و در دوره پنجم مدیریت شهری گران اداره کنیم و یا اینکه تهران را به سمت ارزان‌ شدن ببریم؟

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1274599

مهمترین اخبار ایران و جهان: