نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 09:19

دو هزار و ۵۰۰ فقره تصادف درون شهری درخراسان جنوبی/سرعت متهم اصلی

بیرجند- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به وقوع دو هزار و ۵۰۰ فقره تصادف درون شهری در استان از ابتدای سال جاری گفت: سرعت غیر مجاز علت اصلی اکثر این تصادفات است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا عباسی جمعه شب به خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره تصادف در معابر درون شهری خراسان جنوبی رخ داده است، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه ۳۰ تصادف درون شهری در استان ثبت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: اگر آمار تصادفات و شدت آن را در استان تحلیل می‌کنیم درمی‌یابیم که ۷۰ درصد این حوادث به علت سرعت غیرمجاز و توسط جوانان صورت گرفته که با بی توجهی به قوانین مرتکب تصادفات فوتی و جرحی شده اند.

۴۰ درصد تصادفات مجروحیت به دنبال دارد

عباسی با تأکید بر اینکه آمار بالای تصادفات درون شهری به ویژه در بیرجند نگران کننده است، افزود: در حال حاضر به علت سرعت غیرمجاز و در نتیجه شدت تصادفات در بیش از ۴۰ درصد تصادفات راننده و سرنشینان خودرو مجروح می‌شوند در حالی که در سال‌های گذشته بیشتر تصادفات از نوع خسارتی بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو به دلیل تولید صدای ناهنجار و مزاحمت صوتی توقیف شده است که مالکان آن با انجام حرکات نمایشی موجب سلب آرامش مردم شده بودند.

مقابله با آلودگی‌های صوتی رانندگان

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه با همکاری مقامات قضائی رانندگان وسایل نقلیه متخلف ضمن جریمه در مرتبه اول به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه وسیله نقلیه آنان توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند، افزود: توقیف این خودروها در زمینه اجرای طرح امنیت اجتماعی و در پاسخ درخواست‌های شهروندان مبنی بر مقابله با ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: شهروندان هنگام رانندگی مراعات حال مردم به ویژه سالمندان، بیماران و کودکان را داشته و از ایجاد مزاحمت‌های شبانه و آلودگی صوتی در سطح شهر خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274099

مهمترین اخبار ایران و جهان: