نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 15:00

مشکلی برای ساخت مسکن در همدان وجود ندارد، کافیست آقایان مشورت‌پذیر باشند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تاکید به اینکه زمین‌های اوقافی فراوانی برای ساخت مسکن در داخل شهر وجود دارد و زمین‌های شخصی هم زیاد است گفت: تسهیلات مسکن هم به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده و برای ساخت مسکن راه چاره وجود دارد منتها باید آقایان مشورت‌پذیر باشند.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حاضر ۳۰ هزار متقاضی مسکن در همدان دارای پرونده تکمیل شده هستند که این تعداد در طول سال‌های گذشته انباشته شده که اگر ساخت مسکن به خوبی پیش می‌رفت مشکلات موجود نبود.

وی گفت: چند سال پیش ۷ هزار نفر از مردم همدان ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان بابت ساخت مسکن پرداخت کردند که اگر هرچه زودتر زمین‌هایی فراهم و خانه‌هایی ساخته می‌شد، امروز ۷ هزار واحد تحویل آنها داده شده بود که تعداد کمی نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: دو سال است از زمان دولت آقای رئیسی می‌گذرد و همدان عقب مانده و باید در خصوص نهضت ملی مسکن در این شهر اقدامات سریع‌تری انجام شود.

وی با تاکید به اینکه متاسفانه تامین زمین انجام نشد در حالی که می‌توانستند با تعامل با مردم کار را پیش ببرند گفت: می‌گویند زمین نیست و یا رفتیم زمین ۶۸۰ هکتاری شورین را درست کنیم و به مشکل خوردیم و بعد به دیگران تهمت می‌زنند که افرادی رفتند و با مردم صحبت کردند که زمین ندهند، خیر اینطور نیست آنها با مردم تعامل ندارند.

فلاحی با بیان اینکه با عصبانیت نمی‌شود کار انجام داد اظهار کرد: امروز خیلی از همان مردم حاضرند زمین برای مسکن همدان تحویل دهند، اگر تلاش بیشتری می‌شد و با مردم تعامل داشتند، زمین در داخل و نیز کنار و خارج از محدوده شهر موجود است و می‌شد کارهایی انجام داد.

وی عنوان کرد: حتی مجوز وزیر وقت بود و مرحوم رستم قاسمی گفتند که به فاصله از شهر هم شهرک ساخته شود، چند ماه از فوت ایشان می‌گذرد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. ایشان در آخرین جلسه با حضور استاندار گفتند که از اختیاراتم استفاده کنید و خارج از شهر شهرک بسازید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت دیگری در حوزه مسکن وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و آن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به شهر آوردم و جلسه مشترک برگزار کردم و مسئولان استان را هم دعوت کردم و گفتم ایشان حاضر است ۳۰ هزار واحد مسکن بسازد.

وی ادامه داد: گفتم این سرمایه‌گذار با وزارتخانه مذاکراتی داشته و عنوان کرده ۳۰ هزار واحد را در همدان می‌سازم شما هر طور که خواستید پولم را بدهید و اصلا واحدها را بفروشم تا پول را بردارم؛ آیا آنها ساده‌تر از این می‌خواستند که در همدان مسکن تامین شود؟!

فلاحی در پاسخ به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به ساخت مسکن در حاشیه شهر ندارند و می‌خواهند داخل شهر باشد و صرفه اقتصادی داشته باشند گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن در داخل و کنار شهر قابل تامین است و اصلا نیازی به فاصله حتی ۵ تا ۱۰ کیلومتری هم نیست.

وی با تاکید به اینکه زمین‌های اوقافی فراوان داخل شهر وجود دارد و زمین‌های شخصی هم زیاد است خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلات مسکن هم به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده و افزایش یافته و راه چاره وجود دارد منتها باید آقایان مشورت‌پذیر باشند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237999

مهمترین اخبار ایران و جهان: