نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 16:13

ارزش های دفاع مقدس باید تبیین شود

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ارزش های دفاع مقدس باید تبیین شود و بسیاری از مسائل پس از گذشت سال‌ها همچنان ناشناخته مانده و تبیین نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنجشنبه در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود و با ارزیابی‌هایی که پس از جنگ جهانی اول صورت گرفت، نتیجه گرفتند که ریشه جنگ جهل مردم است.

وی ابراز کرد: اگر دانش مردم بالا برود، علم جامعه افزایش پیدا کند و آگاهی مردم بالا برود جنگ اتفاق نمی‌افتد؛ اما زمانی که جنگ جهانی دوم صورت گرفت و قدرت تخریب‌ها و تلفات بیشتر شد و فاجعه‌های بسیاری رخ داد این نظریه را رد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: رزمندگانی که عازم جنگ شدند با آمادگی مبارزه کردند و می‌دانستند که ممکن است بازگشتی در کار نباشد. ایمان، شجاعت و قدرت رزمندگان موجب پیروزی در جنگ و ماندگاری آن شده است.

خاتمی با بیان اینکه قدرت ایمان بود که موجب آزادسازی خرمشهر شد، ابراز کرد: دفاع مقدس باید تبیین شود و بسیاری از مسائل پس از گذشت سال‌ها همچنان ناشناخته مانده و تبیین نشدند.

وی افزود: معجزه خود به خود اتفاق نمی‌افتد؛ در آن دوران رزمندگان معجزه نشان دادند از این‌رو باید اقدامات آنها شناسانده شود و میلیون‌ها نفر امروز در کشور هستند که جنگ و دوران پیش از انقلاب را ندیده‌اند و باید به آنها تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: نمی‌توان علم را تعطیل کرد و دنیا باید با علم اداره شود؛ اما این علم باید جهت‌دار و مهار شده باشد.

خاتمی یاد آورشد: یکی از ابزار مهار علم نیز وجدان است اما کافی نیست و قدرت بازدارندگی باید بیش از قدرت ویرانگری باشد. ایمان یک عامل قوی بازدارندگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238011

مهمترین اخبار ایران و جهان: