نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 14:12

دولت با جدیت در امر ازدواج و فرزندآوری تلاش کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت ازدواج و فرزندآوری گفت دولت باید با جدیت در امر ازدواج و فرزندآوری تمام تلاش خود را بکار ببرد؛ باید با طرح های حمایتی و تشویقی در راستای رشد این عوامل تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله دری نجف آبادی امروز در آئین افتتاح ستاد مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در مرکز حوزه‌های علمیه خواهران استان اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای جامعه پرورش طلبه است که آثار با برکتی برای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در پرورش طلبه دارند افزود: هرچه درخت عفاف و حجاب و تقوا بلندتر و ریشه آن محکم تر شود، زمینه برای حضور شیاطین کاهش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حضور طلبه‌ها در جامعه و اجتماع ضربه محکمی به دشمنان زده است؛ در دفاع از اسلام و ارزش‌ها و حجاب و عفاف باید با قدرت عمل کنیم و همه تلاش خود را در این رابطه به کار ببندیم.

دری نجف آبادی با اشاره به جمعیت سالمند کشور گفت: افرادی که به دنبال کاهش جمعیت و فرزندآوری هستند به مبانی اسلامی پایبندی کاملی ندارند.

وی اضافه کرد: نرخ تولد در استان مرکزی متأسفانه ۰.۶ درصد است در حالی که نرخ زاد و ولد در مناطق شرقی کشور حدود ۳/۴ درصد است که این امر باعث نگرانی بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت ازدواج و فرزندآوری تأکید کرد: دولت باید با جدیت در امر ازدواج و فرزندآوری تمام تلاش خود را بکار ببرد؛ باید با طرح های حمایتی و تشویقی در راستای رشد این عوامل تلاش کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه تشکیل صندوق خیریه و حمایت‌های همزمان دولت در بحث فرزندآوری بسیار مفید است ادامه داد: می‌توان از ثلث اموال برای از امر ازدواج و فرزندآوری و کمک به جوانان استفاده کرد که این امر جزء مقدس ترین کارهاست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221011

مهمترین اخبار ایران و جهان: