نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 14:41

خط ویژه| کارزار رسانه‌ای BBC و جریان غرب‌‎گرا برای تخریب مجلس

اقدامات مثبت مجلس یازدهم، از جمله تاکید بر اخذ مالیات از اقشار پردرآمد (مالیات بر عایدی سرمایه) با مخالفت رسانه‌های جریان غرب‌گرا مواجه شده است.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

ادبیات مشترک «جلایی پور» و رسانه تروریستی «اینترنشنال»

«حمیدرضا جلایی پور» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«بلوک قدرت در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ با توسل به مهندسی انتخابات و بدون شرمندگی از مردم، این دولت ‌یکدست را تشکیل داد تا با اتکا به این دولت با بحران اقتصادی در داخل و با بحران سیاست خارجی روبه‌رو شود. دو سال از این دولت یکدست می‌گذرد ولی وضعیت معیشت مردم بدتر شده و در سیاست خارجی، غرب همان امتیازاتی که آماده بود به دولت قبلی بدهد، هنوز به دولت یکدست نداده و همچنان تحریم‌ها نفس اقتصاد ایران را گرفته است.»
 


در ادامه این مطلب آمده است:«در سال ۱۴۰۰ هشتاد درصد مردم از وضع موجود ناراضی بودند و در ۱۴۰۱ بخشی از مردم ناراضی بیش از چهار ماه در خیابان‌ها «معترض» شدند (یا همان خیزش اعتراضی مهسا) در ۱۴۰۲ هم، حکومت در آمادگی به سر می‌برد تا موج اعتراضی جدید به راه نیفتد. به بیان دیگر گفتار دولت یکدست یک مهندسی بلوک قدرت بود که تاکنون امیدی در قاطبه شهروندان ایران ایجاد نکرده و مردم به‌طور روزانه همچنان در مشکلات و خصوصا گرانی‌ها دست‌و‌پنجه نرم  می‌کنند.»

جلایی پور در ادامه نوشت:«کشور ایران در باتلاق مشکلات و بحران‌ها گیر کرده است. در بین کثیری از مردم ایران چشم‌انداز امیدبخشی برای آینده نیست. نخبه صاحب فکر و مهارت ایرانی به فکر مهاجرت است... فعلا نشانه‌ای برای تغییر وضعیت نیست و چشم‌انداز آینده نگران‌کننده است، زیرا ممکن است اوضاع بد معیشتی فعلی بحرانی‌تر شود، خیزش‌های اعتراضی مدنی به «شورشی» تبدیل شود، غرب به بهانه هسته‌ای و اوکراین بر تحریم‌های ایران بیفزاید.»

جریان غربگرا بارها مدعی شده است که طیف مقابل دچار «توهم توطئه» است. اما تجربه ثابت کرده است که اتفاقا این طیف غربگرا است که شدیدا به «توهم توطئه» دچار است. این جریان سیاسی به دلیل ابتلا به «توهم توطئه» هرگاه در انتخابات شکست بخورد، یا دروغ تقلب را مطرح کرده و یا مدعی می شود که انتخابات مهندسی شده است.  

از سوی دیگر هرگاه جریان غربگرا در انتخابات پیروز شود، باز هم به دلیل ابتلا به «توهم توطئه» با ادعاهایی از جمله «اختیارات نامحدود»، «دولت پنهان»، «دولت سایه»، «هر یک روز، یک بحران» و موارد مشابه دیگر، خود را صاحب حق و بی گناه جلوه داده و دیگران را مقصر جلوه می دهد.

جالب اینجاست که کلیدواژه «مهندسی انتخابات در ایران» از جمله تعابیر مورد علاقه رسانه های معاند و از جمله رسانه تروریستی «اینترنشنال» است.
 


البته از جماعتی که شرارت هایی از جمله پاره کردن گلوی پلیس و آتش زدن مأمور نیروی انتظامی و شکنجه طلبه بسیجی و کشیدن چادر از سر زنان و آتش زدن منزل مردم- در شرایطی که زنان و وکودکان در آن حضور دارند- و مسدودکردن خیابان ها و تخریب مغازه های مردم و...را بزک کرده و آنان را خیزش اعتراضی می نامد، اصلا بعید نیست که انتخابات در ایران را مهندسی شده قلمداد کند.

جریان غربگرا از نظارت استصوابی شورای نگهبان به عنوان یکی از دلایل مهندسی انتخابات نام می برد. این در حالی است که برای مثال در انتخابات شورای شهر دوم تهران و در شرایطی که در آن انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود، لیست اصلاحات با سرلیستی «مصطفی تاجزاده» علیرغم تبلیغات وسیع و پرحجم از راهیابی به شورا جا ماند.

واقعیت این است که جریان غربگرا همصدا و همراه با دشمن در پی سیاه نمایی و بن بست نمایی اوضاع کشور است.

کارزار رسانه ای BBC و جریان غربگرا برای تخریب مجلس

بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با افشاگری در مورد پرونده «واگذاری خودروهای شاسی بلند» امروز هشتم خرداد در دادگاه حاضر می‌شود.او در توییتی نوشته است که امروز ساعت دوازده «در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت وزیر سابق صمت که دایر بر نشر اکاذیب مطرح گردیده، در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت حاضر خواهد شد.»این نماینده در گفتگو با روزنامه شرق از اینکه «به جای برخورد با متخلفان و پاسخ‌گوکردن آن‌ها، او در دادگاه حاضر می‌شود تا به اتهامش مبنی بر نشر اکاذیب و... به قاضی پاسخ‌گو باشد» اظهار تعجب کرده است.»
 

 

در ادامه این مطلب آمده است:«آقای علیرضابیگی گفته است که «در اصل اعطای خودرو به نمایندگان تردیدی نیست و موضوع از جوانب مختلف تایید شده است.» اما او به خاطر «مطرح کردن سوالی در مورد ارتباط این موضوع با استیضاح وزیر صمت در سال ۱۴۰۱ مورد بازخواست قرار می‌گیرد.»او تاکید دارد که به عنوان نماینده مردم و به اساس اصل ۸۴ قانون اساسی اجازه اظهار‌نظر در همه امور داخلی و خارجی کشور را دارد.حدود دو هفته پیش اعلام شد که او در دادسرا تفهیم اتهام شده است.»

ذوق زدگی بی بی سی و بازنشر این مطلب، قابل تأمل و بررسی است. این رفتار و مصادیق مشابه آن در سالها و ماههای اخیر حاکی از آن است که رسانه های معاند و رسانه های جریان غربگرا برای تخریب مجلس، کارزار رسانه ای شکل داده اند.

فرافکنی این نماینده مجلس درباره پرونده شاسی بلند ها در حالی است که وی مدعی شده بود که وزیر صمت در دولت رئیسی در ازای پس گرفتن استیضاح، 75 خودرو به نمایندگان اعطا کرده است. این در حالی است که در متن توضیحات این نماینده ادعا شده بود که خودروها در تیرماه 1400 به نمایندگان اعطا شده است و در آن تاریخ اصلا دولت رئیسی هنوز روی کار نیامده بود و دولت روحانی روی کار بود.

از سوی دیگر در هفته های گذشته خبرگزاری صداوسیما اخیرا گزارش داد که ۲۴۳ نفر (تا لحظه تنظیم گزارش) از 286 نماینده حاضر در مجلس در ارتباط با خبرنگاران این خبرگزاری اعلام نموده‌اند که در دوره نمایندگی خود از خودروسازان خودروی خارج از نوبت دریافت نکرده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری‌، 10 نفر از نمایندگان حاضر به پاسخ به این سؤال نشده و مابقی نمایندگان نیز کسانی بودند که خبرنگاران به دلایل مختلف موفق به ارتباط با آنها نشدند.

حالا براساس قانون، این نماینده باید ادعای خود را ثابت کند اما شاهدیم که از روزنامه شرق تا بی بی سی فارسی به میدان آمدند تا در این خصوص به فرافکنی و هیاهو بپردازند.

ادعای خودروهای شاسی بلند بهانه است، مسئله اصلی این است که رسانه های معاند و رسانه های جریان غربگرا برای تخریب مجلس، کارزار رسانه ای شکل داده اند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس تاکید کردند:«عمده قوانین برای مبارزه با فساد، رفع تبعیض، رفع انحصار و بهبود فضای کسب و کار و با «قاطعیت و صراحت» تصویب شده است.» ایشان برخی مصوبات مجلس یازدهم را راهبردی دانستند و گفتند:«قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، مصوبه‌ای اساسی و مهم بود که کشور را از سرگردانی در مسئله هسته‌ای و حالت ندانم‌کاری نجات داد که نتایج اجرای آن را حتی در عرصه جهانی مشاهده می‌کنیم.»

مقام معظم رهبری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را قانونی بسیار مهم خواندند و افزودند: قانون جهش تولید دانش‌بنیان هم از جمله مصوبات راهبردی مجلس است.

رهبر معظم انقلاب «ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه بالا به مردم» را ویژگی بسیاری از نمایندگان مجلس دانستند و در عین حال افزودند: البته استثنائاتی در این زمینه هم وجود دارد.

لازم به ذکر است که اقدامات مثبت مجلس یازدهم و از جمله تاکید بر اخذ مالیات از اقشار پردرآمد(مالیات بر عایدی سرمایه) با مخالفت تند رسانه های جریان غربگرا مواجه شد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247111

مهمترین اخبار ایران و جهان: