نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 01:24

کنعانی: «حاج قاسم سلیمانی» شهید راه دفاع از انسانیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهید سلیمانی شهید صلح است، زیرا او برای صلح و آرامش در منطقه می جنگید. شهید سلیمانی، شهید اسلام، شهید اخلاق، و شهید راه دفاع از انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناصر کنعانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که پیش از ظهر امروز در سالن بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را همواره اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام و بلکه جهان می دانست، گفت: دلیل این موضوع روشن بود. اشغال سرزمین فلسطین، تعرض به مسجدالاقصی قبله اول مسلمین و اشغال آن، کشتار هزاران نفر، آواره کردن میلیونها نفر، محروم‌کردن یک ملت از حقوق طبیعی و انسانی خود و تاسیس یک‌ رژیم مبتنی بر نژاد پرستی، بزرگترین ظلم و بزرگترین منکر، بارزترین نقض حقوق بشر و آشکارترین بی‌عدالتی در حق یک‌ملت بلکه نوع بشر در تاریخ معاصر بشری بود.

وی افزود: علاوه بر اینها رژیم صهیونیستی یک ماهیت نژادپرستی داشته و دارد و به دنبال حذف کامل یک ملت، اشغال سرزمین دیگران، توسعه سرزمینی هویت جعلی خود بود و هست و رویای از نیل تا فرات را داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: رژیم نامشروع صهیونیستی راهبرد امنیت و بقای خود را در ایجاد ناامنی و بی ثباتی منطقه و جهان اسلام بنا گذاشت و همچنان بر آن راهبرد ایستاده است. فلذا جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نگاه بنیانگذار و معمار انقلاب، قانون اساسی و دیدگاه مقام معظم رهبری و نیز مبنایی اسلامی، قرآنی، اخلاقی و انسانی، همچنان مسئله فلسطین را مسئله اول منطقه و جهان و بنا و بقای رژیم را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی می داند.

کنعانی با بیان اینکه بنا و بقای رژیم صهیونیستی، محصول راهبرد نظام سلطه علیه جهان اسلام و کشورهای منطقه است، اذعان کرد: رژیم وقت انگلیس در رأس فتنه تاسیس این رژیم نامشروع قرار داشت و رژیم آمریکا در رأس نظام سلطه جهانی در چند دهه متمادی تاکنون با تمام توان در حمایت رزیم، بقا و تقویت و توسعه آن‌ ایستاده است.

وی عنوان کرد: بر این اساس مسئله فلسطین، نه مسئله اشغال یک سرزمین است که با چشم پوشی از آن، مسئله حل می شود، بلکه مسئله پروژه نظام سلطه در منطقه است که در صورت تحقق تثبیت رژیم، تازه یک گام از پروژه نظام سلطه تحقق یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مقاومت برای آزادی سرزمین تحت اشعال، حق هر ملتی است. از این منظر مقاومت، یک حرکت مشروع رهایی بخش، آزادیخواهانه و ضداشغالگری است و از این‌ منظر، مقاومت در طول سالیان گذشته و نیز در عملیات طوفان الاقصی یک اقدام‌ مشروع بوده و واکنش رژیم صهیونیستی ملت فلسطین هیچ مشروعیتی ندارد.

کنعانی یادآور شد: سازش یک امر باطل و نامشروع است، اشغال حقی به برای اشغالگر به همراه نمی آورد، فلذا سازش با اشغالگر از اساس امر باطلی است. کسی حق ندارد از جانب ملت فلسطین برای آنان تصمیم سیاسی یا حقوقی بگیرد. ملت فلسطین رشید است و می تواند و حق دارد برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران مقاومت برای آزادی و رهایی از اشغال را حق ملت فلسطین می داند، در عین حال بر مبنای نرم های مردم سالارانه که غرب شعار آن را می دهد، راهکار دموکراتیک برای حل بحران مزمن فلسطین ارائه کرد و آن را در سازمان ملل به ثبت رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی، شهید قدس است چراکه او مسئله فلسطین را مسئله محوری و اساسی می دانست، ادامه داد: شهید سلیمانی شهید صلح است، زیرا او برای صلح و آرامش در منطقه می جنگید. شهید سلیمانی، شهید اسلام، شهید اخلاق، و شهید راه دفاع از انسانیت است. هم او بود که گفت و نوشت، من خدا را انتخاب کردم و راه او را، من اگر سلاح بدست گرفتم، برای ایستادن در مقابل آدم کشان است نه برای آدم کشتن.

کنعانی تصریح کرد: شهید سلیمانی، شهید و قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم است، همان تروریسمی که نظام سلطه از آن بعنوان یک ابزار برای پیشبرد پروژه خود در منطقه استفاده کرده و‌ می کند.

این مقام مسوول اضافه کرد: البته آمریکا و رژیم صهیونیستی با ترور شهید سلیمانی، هیچ دستاوردی غیر از ترور فیزیکی او نداشتند، اما مرام، فکر، اندیشه، و مکتب شهید سلیمانی بالنده تر از همیشه است. امروز مقاومت مفهوم و گستره‌ای جهانی یافته است،
فلسطین تبدیل به‌مسئله اول جهان، مسئله ملتها و دولت‌ها شده است.

وی تاکید کرد: نفرت از رژیم صهیونیستی و اعتقاد به تروریست بودن آن و اعتقاد به جعلی بودن آن و اعتقاد به اینکه این رژیم تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، جهانی شده است. آمریکا نیز امروز در جهان منزوی و در مسئله حمایت از رژیم تنها شده است. از سوی دیگر نگاه اسلامی، اخلاقی، انسانی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران طرفداران زیادی را نزد دولت‌ها و ملتها یافته است چراکه ما معتقدیم آینده از آن ملت فلسطین است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624860

مهمترین اخبار ایران و جهان: