نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 12:02

کلید قفل ساماندهی سواحل بابلسر در دست کدام اداره قرار دارد؟

نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با فعالان گردشگری شهرستان بابلسر برگزار شد که فعالان حوزه گردشگری به بیان مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری در این حوزه در بابلسر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با فعالان گردشگری و صنعتگری شهرستان بابلسر صبح امروز در خانه اقتصاد بابلسر برگزار شد که در این نشست فعالان حوزه گردشگری بابلسر به بیان گلایه‌ها، چالش‌ها و درخواست‌های خود پرداختند.

سید احمد سیدی مطلق یکی از فعالان گردشگری بابلسر در خصوص فعالیت خود در این حوزه اظهار کرد: طرح جامعی برای ساماندهی گردشگری در بابلسر ارائه داده‌ایم که در آن افراد تابلو به دست نوار ساحلی بابلسر، همه خدمات، ورزش‌ها و جشنواره‌های فصلی ساحلی ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: حداقل نیازهای یک گردشگر مانند برخورداری از سرویس بهداشتی استاندارد و پاکیزه، پیاده راه ساحلی و زمین‌های ورزشی ساحلی دیگر مواردی است که بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

* بابلسر میزبان اولین تور مجازی ۳۶۰ درجه کشور

سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی شهرستان بابلسر اضافه کرد: اپلیکیشن خدمات شهری و گردشگری به نام اپلیکیشن «بابلسر من» از جمله مواردی است که در این طرح روی آن سرمایه گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین و تنهاترین تور مجازی ۳۶۰ درجه کشور در این اپلیکیشن راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل خانه اقتصاد بابلسر اظهار کرد: به علاوه در زمینه ی ساماندهی سواحل، برروی جانمایی کمپ غواصی، اسکله معلولین، کلوپ اختصاصی بانوان، کمپ‌های ورزشی و و سایر امکانات و تفریحات ساحلی نیز سرمایه گذاری شده است.

او خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: تنها خواسته ما، حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی مانند مناطبع طبیعی، میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری است.

سید احمد سیدی مطلق افزود: به طور موردی با این ارگان‌ها قرارداد بسته ایم و امیدواریم با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف، به زودی این طرح‌ها و جانمایی‌ها را پیاده سازی کنیم.

وی یادآور شد: بخش‌های اجرایی این دستگاه‌های مختلف، مدیران مختلفی دارد و همین چند دستگی مدیریتی منجر به مغفول ماندن بخشی از طرح‌های ما می‌شود.

سیدی مطلق تاکید کرد: اگر مدیران دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند و برخی چالش‌های سرراهمان را رفع بکنند، این طرح ها به سرعت عملی خواهند شد.

مدیرعامل خانه اقتصاد بابلسر اضافه کرد: ۳۵ میلیارد تومان در فاز اول این طرح سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اگر حمایت های لازم صورت بگیرد، ۵۶ میلیارد تومان نیز در فاز دوم برای ساماندهی سواحل شهرستان بابلسر سرمایه گذاری خواهیم کرد.

در بحث ساماندهی پلاژها جلساتی با فرماندار و مسؤولان ذیربط برگزار کردیم که وعده‌های مساعدی از آن‌ها در راستای حمایت از فعالان گردشگری این حوزه گرفته‌ایم.

سازمان عمران و ساماندهی سواحل در استانداری تشکیل شده است اما عملا ابتر می‌باشد و هنوز متولی خاصی ندارد.

منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای برای مشخص کردن حریم ۶۰ متری سواحل و ساماندهی آن وارد عمل می شوند اما دستگاه واحدی که این برنامه ها را جمع بندی کند و به نتیجه ی نهایی برساند وجود ندارد.

در برنامه هفتم توسعه این چالش کاملا سنجیده شده و پس از ابلاغ عن قریبش، مشکل ساماندهی سواحل برطرف خواهند شد.

* نگاه ویژه برنامه هفتم توسعه به ساماندهی سواحل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در پاسخ به سرمایه گذاران حوزه گردشگری سواحل شهرستان بابلسر اظهار کرد: جلساتی در بحث ساماندهی پلاژها با فرماندار شهرستان و دیگر مسؤولان ذیربط برگزار کردیم و وعده‌های مساعدی از آن‌ها در راستای حمایت از فعالان گردشگری این حوزه گرفته‌ایم.

حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران

وی افزود: سازمان عمران و ساماندهی سواحل در استانداری تشکیل شده است اما عملا ابتر می باشد و هنوز متولی خاصی ندارد.

حسین ایزدی تصریح کرد: منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای برای مشخص کردن حریم ۶۰ متری سواحل و ساماندهی آن وارد عمل می شوند اما دستگاه واحدی که این برنامه ها را جمع بندی کند و به نتیجه نهایی برساند وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه این چالش کاملا سنجیده شده و پس از ابلاغ، مشکل ساماندهی سواحل برطرف خواهند شد.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648060

مهمترین اخبار ایران و جهان: