نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 11:28

کدام جانبازان مشمول دریافت خودروهای وارداتی بدون سود بازرگانی می‌شوند؟

مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید گفت: «در مصوبه هیأت وزیران گفته شده افراد ۲ دست قطع، ۲ پا قطع و قطع نخاع جانبازان ویژه محسوب می‌شوند و مشمول دریافت خودروی ۳۵ هزار یورویی بدون سود بازرگانی هستند.»

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روز گذشته دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره واردات خودروی بدون سود بازرگانی برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر اطلاعیه‌ای صادر کرد که بیان می‌کرد: «به منظور انجام ثبت‌نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده خودرو، سامانه  ثبت نام برای جانبازان مشمول از تاریخ ۴ بهمن‌ماه در دسترس خواهد بود.»

با این حال سامانه ثبت‌نام تا ساعاتی پیش از دسترس خارج بوده و قابل استفاده نبود. میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «سامانه هم‌اکنون در دسترس است و روز گذشته به جانبازان مشمول پیامک ارسال شد و اعلام شد از چهارشنبه طبق دسته‌بندی که از قبل صورت گرفته با مراجعه به درگاه اینترنتی مشخصات خود را ثبت کنند.»

او با اشاره به اینکه بعضی از جانبازان می‌پرسند برای ما پیامک نیامده، گفت: «اختلالات متفاوتی ممکن است در مسیر ارسال پیامک پیش بیاید و  این پیامک ملاک نیست. اگر جانبازی مشمول دریافت خودروهای وارداتی باشد، با وارد کردن کد ملی‌اش در سامانه janbazan.saleauto.ir می‌تواند از آن استفاده کند.»

مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید افراد مشمول را این طور تعریف کرد: «در مصوبه هیأت وزیران گفته شده افراد ۲ دست قطع، ۲ پا قطع و قطع نخاع جانبازان ویژه محسوب می‌شوند و مشمول دریافت خودروی ۳۵ هزار یورویی. مرجع تشخیص درصد جانبازی و جانبازان ویژه هم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در کمیسیون تخصصی دولت بحثی هم درباره جانبازانی که هر ۲ چشم آن‌ها نابینا است، مطرح شد که این عزیزان هم به عنوان جانباز ویژه مشمول ۳۵ هزار یورو باشند. به محض مصوب شدن در هیأت وزیران به این دسته جانبازان اعلام خواهد شد.»

وی تأکید کرد: «در حال حاضر تنها بحث انتخاب خودرو توسط جانبازان مطرح است و پولی دریافت نمی‌شود و به منزله واردات، یا ثبت سفارش و... نبوده. چرا که فعلاً سازمان توسعه تجارت قصد برنامه‌ریزی طبق آمار تقاضای انواع خودرو را دارد.»

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649116

مهمترین اخبار ایران و جهان: