نیوز سیتی!
29 بهمن 1402 - 12:38

مهاجرانی: از بازی اول جام ملت‌ها سؤال‌برانگیز بودیم/ برای جوانگرایی ۲ آیتم مهم را نداریم

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد که برای تغییر نسل دو آیتم لازم و مهم وجود ندارد و با این شرایط کار دشواری خواهیم داشت.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 اظهار داشت: نمایش تیم ملی و عملکرد بازیکنان از همان بازی اول و روی گلی که از فلسطین دریافت کردیم، سؤال‌برانگیز بود. در آن زمان نمی‌توانستیم با یک بازی قضاوت کنیم اما در ادامه دیدیم که تیم نتوانست شایستگی‌اش را به نمایش بگذارد و به طور کلی بالانس نبودیم.

«تیم ملی شایستگی قهرمانی در جام ملت‌ها را داشت». وی با بیان این جمله عنوان کرد: با وجود نمایش سینوسی بازیکنان و اینکه در یک بازی عالی بودیم و در بازی بعدی به شدت ضعیف، اما با توجه در اختیار داشتن بازیکنان باتجربه و تکنیکی می‌توانستیم به قهرمانی برسیم. با این حال غفلت کردیم و نتوانستیم جبران کنیم. نکته‌ای که در بازی‌های تیم ملی به چشم می‌آمد، موقعیت‌های فراوانی بود که بازیکنان ما هدر می‌دادند. اگر بازی نیمه‌نهایی را ملاک قرار دهیم، دیدیم که مهاجمان و بازیکنان ما چند موقعیت گل را از دست دادند، اما المعز علی مهاجم قطر، در یک موقعیت‏، گل برتری قطر را به ثمر رساند.

سرمربی پیشین تیم ملی افزود: در عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در قطر، کادرفنی و بازیکنان به یک اندازه مقصر بودند. همه اعضای تیم تلاش‌شان را انجام دادند اما نتوانستیم به موفقیت برسیم. باید کادرفنی تیم ملی درباره این موضوع به طور واضح پاسخگو باشد که چرا در جام ملت‌ها بالانس نداشتیم و عملکرد ما روی یک خط نبود.

مهاجرانی با اشاره به دیدار چند روز گذشته‌اش با قلعه‌نویی در دبی، خاطرنشان کرد: بیشتر درباره برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای جوانگرایی تیم ملی صحبت کردیم. باید بدانیم که در فوتبال تغییر نسل کار ساده‌ای نیست که با یک برنامه‌ کوتاه‌مدت بتوانیم کاری انجام دهیم. باید خیلی خیلی با فکر و منطق جلو برویم، شاید خیلی از بازیکنانی که الان فکر می‌کنیم باید کنار بروند، هنوز به کار ما بیایند.

سرمربی پیشین تیم ملی یادآور شد: 2 آیتم مهم را برای تغییر نسل در تیم ملی در اختیار نداریم. اگر بخواهیم نسل جدیدی در تیم ملی داشته باشیم، باید از دل لیگ‌مان این بازیکنان را به ترکیب تیم ملی اضافه کنیم اما با توجه به کیفیت لیگ برتر، کار خیلی سختی برای تغییر نسل و اضافه کردن بازیکنان جوان داریم. نه لیگ منظم و مرتبی داریم و نه آکادمی خیلی قوی و تا این دو مورد را اصلاح نکنیم نباید انتظار داشته باشیم که بازیکنان تازه‌ نفس در یک چرخه درست وارد تیم ملی شوند. 

وی گفت: باید جوانگرایی را از باشگاه‌های‌مان آغاز کنیم و همه مربیان و مدیران باید همکاری کنند، چون کار ساده‌ای نداریم و باید در این راه صبور باشیم. برای ساختن یک تیم ایده‌آل و جوان نیاز به یک برنامه‌ریزی خوب داریم. در گذشته ضعف برنامه‌ریزی و تشکیلاتی داشتیم. امیدوارم این مشکلات را برطرف و یک تیم خوب را برای جام جهانی آماده کنیم. فوتبال در آسیا پیشرفت کرده و دیگر مثل گذشته نیست. تیم‌هایی مانند عراق، اردن، سوریه و ... با سرمایه‌گذاری زیادی که انجام داده‌اند کار ما را بیشتر از گذشته سخت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1672560

مهمترین اخبار ایران و جهان: