نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 01:55

تجلیل استاندار کردستان از خانواده شهدای ۲۸ دی سنندج

استاندار کردستان با حضور در خانواده شهدای بمباران ۲۸ دی سنندج با این خانواده دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا به همراه فرماندار سنندج و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با حضور در منزل شهیدان والا مقام «‌عباس فاتحی» و «‌پروین فاتحی» به مناسبت گرامیداشت ۲۸ دی ماه سالروز بمباران هوایی شهر سنندج توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق در سال ۶۵، با خانواده این شهیدان سرافراز  دیدار و دلجویی کرد.

وی در دیدار با خانواده شهیدان فاتحی اظهار کرد: شهیدان مظهر صلابت این مرز و بوم هستند و امروز اقتدار ما مدیون حماسه آفرینی عزیزانی است که از تعلقات دنیوی گذشته و به قرب الهی نائل آمدند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه مدال افتخارآفرینی شهدا، جانبازان و ایثارگران بر تاریخ ایران اسلامی تا ابد خواهد درخشید،گفت:  امیدوارم  توفیق خدمت به خانواده این والامقامان را به معنای واقعی داشته باشیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه امید است بتوانیم شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده و راهشان را ادامه دهیم‌، افزود: همه ما موظفیم آرمان‌های والای شهیدان را حفط کرده و با عزت و سربلندی راه پر افتخار آنان را ادامه دهیم‌.

در ۲۸ دی ماه سال ۶۵، جنگنده‌های رژیم بعث عراق بصورت همزمان ۱۳ نقطه شهر سنندج را بمباران کردند که ۲۲۰ نفر به شهادت رسیدند.

۲۸ دی روز مقاومت مردم سنندج نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641560

مهمترین اخبار ایران و جهان: