نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 22:07

استاندار آذربایجان‌غربی‌: نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به اقوام و مذاهب دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: نگاه کلان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقوام و مذاهب، یک نگاه ویژه و فرصت محور بوده و تکثرگرایی از اصول اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در نشست متنفذین اهل سنت این استان اظهار داشت: نگاه کلان نظام جمهوری اسلامی ایران به اقوام و مذاهب، یک نگاه ویژه و فرصت محور بوده و تکثرگرایی از اصول اصلی انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب مختلف در سطح استان، افزود: دشمنان نظان اسلامی همیشه به دنبال سوءاستفاده از فریب خوردگان و طراحی فتنه های قومی و مذهبی است، اما مردم این خطه همواره با آگاهی و بصیرت به صحنه آمده و فتنه ها را خنثی ساخته اند.

معتمدیان همچنین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس و در برهه های مختلف تاریخی، شهدا و جانبازان بسیاری را از پیروان اقوام و مذاهب مختلف تقدیم اسلام و انقلاب و صیانت از مرزهای ایران اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان غربی به ایستادگی مردم استان متشکل از اقوام مختلف، در مقابل توطئه های دشمنان نیز اشاره کرده و افزود: توطئه ها و فتنه ها از اوایل انقلاب اسلامی، روند توسعه آذربایجان غربی را کند کرده بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با برقراری امنیت پایدار، شاهد تسریع روند توسعه متوازن استان هستیم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی از ۲۰ شهرستان با پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع تشکیل شده، اضافه کرد: امروز خدمات حداکثری در حوزه های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمرانی، ارتباطی و... در سراسر استان و به دور از هرگونه نگاه مذهبی و قومیتی، به مردم ارائه می شود.

وی در ادامه، استفاده از پتانسیل های مغفول مانده استان را از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: با توجه به عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته و انجام سفر های مختلف شهرستانی، امروز شاهد شتاب در بهبود شاخص های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی آذربایجان غربی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی امنیت پایدار را زمینه ساز توسعه همه جانبه و پایدار دانسته و تصریح کرد: آذربایجان غربی امروز یکی از امن ترین استان های کشور بوده و همین امر زمینه را برای تسریع روند توسعه فراهم کرده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به نگاه عدالت محور دولت سیزدهم به توسعه و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، افزود: سفرهای شهرستانی و عملکرد میدانی مدیران، زمینه ساز شناسایی موانع و مشکلات در سطح استان و توسعه متوازن آذربایجان غربی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر مطالبه گری در حوزه های مختلف، اظهار داشت: با شناخت کامل نسبت به مطالبات مردم و پرهیز از مطالبه سازی کاذب، در مسیر مطالبه گری دلسوزانه گام برداشته شود تا با حضور مردم در صحنه، شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی، مردمی سازی را نیز از اولویت های دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: توسعه متوازن و محرومیت زدایی، نیاز به شناخت کافی از شاخص های توسعه هر شهرستان داشته و به صورت برنامه محور و پروژه محور به دنبال رفع محرومیت در سطح استان هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655016

مهمترین اخبار ایران و جهان: