نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 11:49

نوین‌سازی ۳ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی در گیلان گفت:از این ۱۰ هرار واحد مسکونی در حال حاضر سه هزار و ۴۹۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی سازی در دست ساخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پیش از ظهر امروز و در گفت‌وگو خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه نوین‌سازی ساختمان‌ها در طرح نهضت ملی یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و با بهره‌مندی از نظرات اساتید دانشگاهی، در حال حاضر سه هزار و ۴۹۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن استان با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی سازی در دست ساخت است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: اکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی  طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌ستان‌های رشت، بندر‌انزلی، شفت، سنگر، آستانه‌اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن رشت با ۶ هزار و ۸۰۰ واحد بین پنج الی ۵۵ درصد و در بندرانزلی با یک‌هزار واحد پنج تا ۶۰ درصد پیشرفت ساخت دارد، افزود: بر اساس آمار تا به این لحظه ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گیلان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر واجد شرایط هستند.

فلاحتگر با تاکید بر لزوم تأمین اراضی به‌منظور ساخت مسکن در طرح نهضت ملی بیان کرد: در صورت تأمین زمین، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهر‌ها را آغاز خواهیم شد لذا و به همین منظور با توافق‌های انجام شده ، مقرر شد بیش از ۱۳۰ هکتار زمین به ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در گیلان اختصاص یابد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642516

مهمترین اخبار ایران و جهان: