نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 16:13

تاکید دبیرکل «شانگهای» بر نقش تاجیکستان در ترویج همکاری‌های سازمانی

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نسبت به افزایش مشارکت تاجیکستان در ارتقای همکاری در چارچوب این سازمان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نسبت به افزایش مشارکت تاجیکستان و همکاری در چارچوب این سازمان ابراز امیدواری کرد.

وی در پیامی ویدیویی خود به شرکت‌کنندگان میزگرد «گسترش گفت‌وگوی فرهنگی، تعمیق همکاری و دوستی در خانواده شانگهای» که در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد در این مورد اظهارنظر کرد.

دبیرکل شانگهای در این پیام تصریح کرد: امیدوارم طرف تاجیکستان به حمایت از فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای ادامه دهد و در ارتقای همکاری‌های این سازمان در زمینه‌های مختلف و توسعه کیفی آن کمک فزاینده‌ای داشته باشد.

مینگ، مرکز دوستی و همکاری شانگهای در تاجیکستان را حلقه مهمی در ایجاد شبکه دوستی و تبادل مردمی در فضای این سازمان عنوان کرد و گفت: از زمان تاسیس، این مرکز قدرت مهمی را برای تبادلات بشردوستانه شازمان همکاری شانگهای به ارمغان آورده و مورد قدردانی بالایی از سوی همه طرف‌ها قرار گرفته است.

این میزگرد که به نتایج فعالیت مرکز در سال 2023 اختصاص یافت، توسط وزارت امور خارجه و آکادمی مدیریت دولتی وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان سازمان‌دهی شد.

در این میزگرد همچنین وزیر فرهنگ، معاون وزیر خارجه، رئیس مرکز دوستی و همکاری شانگهای در تاجیکستان، نمایندگان کشورهای عضو شانگهای، کشورهای ناظر و شریک گفت‌وگو شرکت کردند.

در این مراسم خاطرنشان شد که در مدت کوتاه فعالیت خود، مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان که بر اساس آن برنامه جامعی شامل رویدادهای موضوعی، کنفرانس‌ها و میزگردها اجرا شد که کمک شایانی به تعمیق همکاری بین کشورهای عضو این سازمان داشت.

شرکت‌کنندگان این میزگرد ابراز امیدواری کردند که اجرای بیشتر برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک، از جمله در حوزه فرهنگی و بشردوستانه، انگیزه مضاعفی به عمومیت بخشیدن به میراث غنی تاریخی و فرهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می‌بخشد و به تعمیق روابط فرهنگی در فضای اورآسیا کمک خواهد کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643716

مهمترین اخبار ایران و جهان: