نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 16:45

خبرهای خوبی از البرز در خصوص کاهش طلاق و حمایت از ازدواج جوانان به گوش می رسد

مدرس حوزه و دانشگاه به جایگاه والای زن در اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و زنان ایران اسلامی را زنانی شجاع، خردمند، عفیف و نجیب دانست که در ادوار مختلف تاریخ و کتب از آنها یاد شده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمد برمایی در مراسم روز زن با حضور بانوان شاغل در ادارات و دستگاه های استان که به همت اداره کل اجتماعی استانداری البرز روز چهارشنبه در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد،گفت: کاش زنان به زن بودن خود عالم و مردها به این اصل مهم عالم تر بودند.

وی ادامه داد: زیبایی و جمال در زنانی که با نجابت بار زندگی را به دوش می کشند و با مشکلات مقابله می کنند، نمود بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام برمایی گفت: قرآن زمانی که زنان را مثال زد، آنها را برای کل انسان ها مثال زد چراکه بانوان هم خودشان الگوی رفتاری هستند و هم الگوسازان جامعه را تربیت می کنند.

وی افزود: هویت آدم ها به ثروت آنها نیست و گاهی در گیر و دار این درگیری ها معنای زندگی را فراموش می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مفهموم مادری در فطرت یک زن نهادینه شده و چه مادر باشد و چه نباشد این خصلت بزرگ را که برای هیچ مردی ملموس نیست، در وجود خود دارد.

برمایی اشاره کرد: در آمارهای گذشته استان، موضوع طلاق بسیار مورد توجه و نگران کننده بود ولی با توجه به گزارش هایی که اکنون از البرز می رسد، این استان گام های مثبتی برای کاهش طلاق و همچنین حمایت از زوج های جوان بواسطه تلاش مسئولان و تعامل خیرین، برداشته که تحولات خوبی را شاهد هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: چند انرژی در یک زن وجود دارد که مادری در ابتدا و سپس، خلاقیت و زیبایی است و چیزی که از این زیبایی مراقبت می کند،حیا بشمار می‌رود.

وی افزود: مد بر مبنای حیا  مورد حمایت است و این امر باید در جامعه ما نیز لحاظ شود و استقبال از آن نیز نیاز به آموزش و فرهنگسازی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633516

مهمترین اخبار ایران و جهان: