نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 09:34

نگاه تخصصی دولت سیزدهم به رفع مشکلات عشایر

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت سیزدهم نگاه تخصصی برای رفع مشکلات عشایر دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر کشور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان اصفهان اظهارداشت: دولت سیزدهم نگاه تخصصی برای رفع مشکلات عشایر دارد و تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تخصیص اعتبارات در حوزه بحران در زمینه های مرتبط با این قشر چندان قابل توجه نیست تصریح کرد: بنابراین در این حوزه نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها هستیم.

نادری اعتبارات عشایر استان اصفهان در سال جاری را ۹۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تصمیم داریم این رقم را برای سال آینده افزایش دهیم.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان هم در این جلسه با تأکید بر اجرای مصوبات جلسات شورای عشایر استان، اظهارداشت: لازم است کارگروهی زیر مجموعه شورای عشایر برای بیان چالش‌های عشایر و ارائه راهکار کاربردی و کارشناسی تشکیل و برای تسریع اثر بخشی، نتیجه این کمیته در شورای عشایر مطرح شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری و صنایع دستی عشایر استان اصفهان، تاکید کرد: در این خصوص باید اقدامات اساسی و اثربخش انجام گیرد.

به گزارش فارس، بیش از ۶۰ هزار نفر عشایر در قالب ۱۱ هزار خانوار شامل عشایر ایل بختیاری، عشایر ایل قشقایی و عشایر عرب جرقویه در استان اصفهان سکونت دارند.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633960

مهمترین اخبار ایران و جهان: