در مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی شهرداری رشت به الکترونیکی کردن تمامی خدمات شهرداری رشت تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت در مکان تالار مرکزی این شهر با خیر مقدم به حاضرین در این مراسم و تبریک هفته رشت و فرارسیدن دوازدهم دی مصادف با روز رشت اظهار کرد: از تمامی دست اندرکاران برنامههای هفته رشت تقدیر میکنم و هفته رشت سال جاری بسیار پُربارتر از سالهای گذشته برگزار شد و رویداد بزرگ خوراک در کنار پوشش خبری در داخل کشور از چند شبکه تلویزیونی دیگر کشورها از جمله چین و ترکیه و غیره نیز پخش شد.
وی با اشاره به اینکه سالهای طولانی به دنبال تحقق شهرداری هوشمند بودیم، گفت: یکی از خواستههای شورا طی ادوار گذشته الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود و از قضا یکی از برنامههایی که شهرداران در زمان معارفه ارائه میکردند موضوع الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود که به حول الهی و با تاکیدات شورا و پیگیریهای های رحیم شوقی شهردار رشت و تلاش سازمان فناوری ارتباطات شهرداری رشت تحقق پیدا کرد.
رئیس شورای شهر رشت به مدت زمان فعالیت رحیم شوقی در جایگاه شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: حدود ۸ ماه از فعالیت رحیم شوقی سپری شده و طی این مدت، وی توانست بخشی از این خواسته بحق شورا را محقق کند و امروز شاهد آیین رونمایی از این سامانه هستیم که جای تقدیر دارد.
به گفته کارگرنیا، متاسفانه پیشتر از این برخی از شهرداران ادوار گذشته فقط به پرداخت حقوق پرسنل بسنده میکردند و به علت بیتوجهیهای صورت گرفته در برخی از پروژهها، با شکایت پیمانکاران، ضرر و زیان فراوانی نیز به بیت المال تحمیل شد.
وی با تاکید به اینکه فرصتی که در اختیار شوقی به عنوان شهردار رشت قرار دارد در اختیار دیگر شهرداران پیشین نیز قرار داشت، گفت: رحیم شوقی شهردار رشت به دنبال کارهای تبلیغاتی نیست و تمام عزم خود را برای کار و خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته و از این بابت تشکر میکنم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حجم مراجعات به شهرداری رشت بابت مباحث مختلف فراوان است، تصریح کرد: برای یک استعلام کوچک، نیاز بود شهروند به ساختمان شهرداری مراجعه کند و این امر در کنار صرف زمان طولانی، مشکلات دیگری از جمله افزایش ترافیک و غیره را نیز رقم میزد حال با این اقدام، بسیاری از کارهای مردم تسریع و از بروز برخی از رانتها و مفسده نیز جلوگیری میشود و البته باید شهرداری نسبت به تکمیل سامانه و پوشش قرار دادن تمامی فعالیتهای شهرداری در کوتاهترین زمان اقدام کند.
غیرحضوری شدن خدمات شهرداری رشت
رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز برایم روز بسیار خوبی است، اظهار کرد: با رونمایی از این سامانه میتوانیم پس از این بسیاری از خدماتی که تا پیش از این به صورت دستی انجام میشد را به طور الکترونیکی و غیر حضوری به شهروندان ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه از طریق این سامانه استعلام نقل و انتقالات نیز انجام میشود، افزود: همچنین طی جلسات متعددی که با بانکهای عامل برگزار شد در تلاشیم تا پرداخت عوارض نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.
شهردار رشت با قدردانی از تلاشهای انجام شده در راستای راه اندازی این سامانه بیان کرد: در تلاشیم تا از طریق این سامانه خدمات شهرداری رشت به شهروندان راحتتر ارائه شود و از حمایتهای ریاست و دیگر اعضای شورا تشکر میکنم.
پایان پیام/۸۴۰۰۸