نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 16:02

افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی مشارکتی مددجویان ایلامی تا پایان سال

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی مشارکتی مددجویان جامعه هدف افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به ۴۰۰ واحد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، همزمان با بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آئین نمادین افتتاح ۳۶ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در شهر ایلام برگزار و واحد مسکونی معلول ناشنوایی افتتاح شد، که پایان ۲۴ سال خانه به دوشی او و ۴ عضو خانواده‌اش بود.                                             

این آئین با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولان بهزیستی، فرماندار و بخشدار ایلام در روستای چشمه کبودشهر ایلام برگزار و واحد مسکونی این مددجو که با حمایت مالی بهزیستی احداث شده بود، افتتاح شد.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی ایلام در این آئین با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اهتمام دولت سیزدهم به خدمات‌دهی جامعه هدف را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی از این خدمات برای نخستین بار به جامعه هدف ارائه شده است.

  وی افزود: افزایش ۲ برابری کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا از جمله این خدمات در حوزه مسکن است. 

مدیرکل بهزیستی ایلام، ادامه داد: میزان کمک بلاعوض پرداختی به افراد دارای ۲ عضو معلول به بالا در مناطق روستایی یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال، در مناطق شهری ۲ میلیارد ریال و سایر مددجویان غیرمعلول نیز مبلغ یک میلیارد ریال است.

نورعلیوند خاطرنشان کرد: امسال و تاکنون بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی مشارکتی مددجویان جامعه هدف افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به ۴۰۰ واحد افزایش یابد.

وی واگذاری انشعاب رایگان گاز، آب و برق، پرداخت کمک بلاعوض برای انجام لوله‌کشی داخلی گاز منازل مددجویان و پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن را از دیگر حمایت‌های این اداره کل از جامعه هدف در حوزه مسکن عنوان کرد.                                  
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ ۳۶ واحد مسکونی افتتاحی جامعه هدف بهزیستی در مناطق شهری و روستایی شهرستانهای آبدانان، ایلام، ایوان، دره‌شهر، دهلران، چرداول، چوار، سیروان، مهران و هلیلان احداث شده‌اند.    
                            
 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659216

مهمترین اخبار ایران و جهان: