نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 16:59

۸۱ نفر از کارمندان درچهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی معرفی شدند

شهرکرد- بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۶۲ نفر از مجموع کارکنان دولت در استان مورد تعقیب اداری، کیفری و انضباطی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۱ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سازمان نظارت الکترونیکی و فیزیکی بر یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان مناقصه و ۴۱۰ میلیارد تومان مزایده داشته است.

وی تصریح کرد: از این معاملات یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان لغو و از تضییع بیت‌المال پیشگیری شد.

احمدی یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۲ نفر ساعت دوره‌های آموزشی درون‌سازمانی و ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت برای کارگاه‌های آموزشی، شهرداری‌ها، شوراها و… برگزار شد.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در پروژه‌های عمرانی اضافه کرد: در این راستا ۵۰۰ پروژه بلاتکلیف و ۲۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون صورت‌وضعیت‌های صوری در رابطه با قراردادهای اجرای پروژه شناسایی شد.

وی ادامه داد: ۳ میلیارد تومان فعالیت‌های نظارتی در حوزه جلوگیری از انواع قاچاق و ۹ میلیارد تومان از پرداخت‌های غیرقانونی به افراد حقیقی و حقوقی داشتیم.

احمدی از ۷۸ گزارش هشداری به مدیران در راستای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و عنوان داشت: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۸۳۰ شکایت توسط مردم از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و فساد ثبت شده است.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۲۷ بازرسی برنامه‌ای، ۶۹ بازرسی موردی و ۳۶۶ پیشنهاد اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی ارائه شده است.

وی ادامه داد: مجموعاً در این استان ۳۶۲ نفر از مجموعه کارکنان دولت مورد تعقیب اداری، کیفری و انضباطی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۱ نفر به مراجع قضائی معرفی شدند.

احمدی خاطرنشان کرد: سال گذشته دغدغه‌های کلان استان شناسایی شد و بسترهای فساد به استاندار اطلاع داده شد.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با رویکرد ایجاد امنیت بحث تعقیب گزارشگران فساد، ابطال شد و دیگر هیئت‌های نظارت حق تعقیب افراد شاکی را ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315516

مهمترین اخبار ایران و جهان: