نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 11:22

کشاورزی مازندران برای برندسازی نیاز به صنایع تبدیلی دارد

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه برندسازی و تکمیل زنجیره کشاورزی، صنایع تبدیلی به ویژه مرکبات نیاز است، گفت: در بابل بیش از ۶۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌شود و یک کارخانه فرآوری مرکبات نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، محسن آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بابل شهر اولین‌ها در حوزه کشاورزی استان است و اقلیم آب و هوا و خاک و کشاورزان سختک‌وش  بابل ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که بابل را پرچمدار امنیت غذایی در استان و حتی در کشور کرده است.

وی افزود: سه ایستگاه تحقیقاتی مرکز مرغ لاین، مرکز گاودشت و ایستگاه گلدشت سرمایه‌های ملی در این شهرستان مستقر است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل بیان کرد: ایستگاه گاودشت ۲۴۰ هکتار برای پرورش گاو دو منظوره، مرکز اصلاح نژاد گوسفند و‌ علوفه کم آب‌بر و ایستگاه گلدشت برای تحقیق و‌ توسعه برنج و مرغ لاین مرکز بی‌نظیر در سطح منطقه محسوب می‌شود.

آهنگری اضافه کرد: کارخانه‌های تولید ادوات کشاورزی، کود، سم، مراکز تعمیرات و بهسازی‌ ادوات کشاورزی با افراد خبره را در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه دانش‌بنیان کردن تولید محصولات کشاورزی و نقش‌ ضریب‌ نفوذ دانش نوین از ضروریات فعلی است، اضافه کرد: در سطح شهرستان بابل با ۹ مرکز ترویجی‌ در عرصه کشاورزی فعالیت می‌کنند که از جمله دام سبک و سنگین و ارائه الگوی کشت و توسعه گلخانه و ترویج و آموزش کشاورزان انجام وظیفه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه برندسازی و تکمیل زنجیره کشاورزی، صنایع تبدیلی به ویژه مرکبات نیاز است، یادآور شد: در بابل بیش از ۶۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌شود و یک کارخانه فرآوری مرکبات نداریم.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به تولیدات صادرات‌محور داریم، خاطرنشان کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات از ضروریات آینده کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: ۴۸ هزار جنگل، ۲۳ هزار مرتع، ۴۷هزار و ۵۳۴ هکتار برنج‌کاری‌، ۲۴هزار و ۴۱۳ باغ و ۱۰ هزار و ۵۷۰ هکتار خشکه‌زاری در بابل است.

آهنگری یادآور شد: شهرستان بابل در بخش تولید پرتقال با میزان تولید ۶۰۰ هزار تن پرتقال رتبه نخست استان را دارد، همچنین در بخش سبزی و صیفی با ۹۶۰ هکتار و در برنج با تولید ۲۲۰ هزار تن برنج سفید، رتبه نخست استان را دارد.

وی گفت: بابل با ۲هزار و ۹۱۷ تن عسل رتبه نخست تولید عسل استان است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284416

مهمترین اخبار ایران و جهان: