نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 22:19

زاکانی: محور برنامه‌های مدیریت شهری تهران توجه توامان به جسم و جان شهر و نشاط و معنویت شهروندان است

شهردار تهران گفت: محور برنامه‌های مدیریت شهری تهران توجه توامان به جسم و جان شهر و نشاط و معنویت شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری فارس علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: محور برنامه‌های مدیریت شهری تهران توجه توامان به جسم و جان شهر و نشاط و معنویت شهروندان است.

 شهردار تهران که در راس هیاتی از مدیریت شهری برای شرکت در چهاردهمین کنگره جهانی متروپلیس در بروکسل پایتخت بلژیک حضور دارد، در نشست هم‌اندیشی شهرداران حاضر در این اجلاس سخنرانی کرد.

زاکانی در این اجلاس با اشاره به چالش‌های کلانشهر تهران در مسیر توسعه به بخشی از برنامه‌های توسعه شهر در ابعاد مختلف پرداخت.

شهردار تهران با توجه به محور این هم‌اندیشی بر رویکرد مدیریت شهری کلانشهر تهران برای توجه توامان به جسم و جان شهر و همچنین نشاط و معنویت شهروندان تاکید کرد.

زاکانی برخی از رویکردهای مدیریت شهری را در قالب چند سرفصل از جمله مناسب‌سازی شهر برای اقشار مختلف مانند بانوان، سالمندان، معلولان و جانبازان، حرکت از بکارگیری سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های نو در حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای سبز شهری، مدیریت منابع آبی و بازچرخانی آب، مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی و مدیریت تفکیک پسماند برشمرد.

وی با پرداختن به انتقال چندجانبه دانش و تجربه مدیران کلان‌شهرهای جهان برای حل معضلات مشابه شهری همچون آلودگی هوا، ترافیک و... بر توجه ویژه به استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت شهری و هوشمندسازی و نیز کمک به توسعه فناوری با تکیه بر مشارکت نخبگان و مردم تاکید کرد.

برپایه این گزارش، پیش از سخنان شهردار تهران، کلودیا هرناندز رئیس دوره‌ای متروپلیس و شهردار بوگوتا پایتخت کلمبیا، جوردی واکویر دبیرکل اسپانیایی متروپلیس و پاسکال اسمت مسئول روابط خارجی کلانشهر بروکسل سخنرانی کردند.

همچنین در این نشست، شهردارانی از شهرهای گوانگ‌جو چین، رباط مراکش، دوالا کامرون و همچنین شهردار شیراز از کشورمان به ایراد نظرات خود پرداختند.

علیرضا زاکانی که یکی از نائب رئیسان این سازمان بین‌المللی است را در سفر به بلژیک، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباط و امور بین‌الملل شهرداری تهران و حمیدرضا غلامزاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی همراهی می‌کنند.

گفتنی است، «فیلیپ کلوز» شهردار بروکسل هم با انتشار عکسی از شهردار تهران و شهرداران سایر شهرهای حاضر در کنگره، از هم اندیشی مدیران شهری روی موضوع توسعه پایدار و شمول اجتماعی خبر داد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283716

مهمترین اخبار ایران و جهان: