نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:19

تولید سالانه ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی «ورشو» در بروجرد

بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تولید و فروش سالانه ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی «ورشو» در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن پور در سخنانی، اظهار داشت: سالانه یک تن فلز ورشو در قالب ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی در شهرستان بروجرد تولید و به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به تقاضا در بازار وسایل کاربردی و تزئینی ورشو و علاقه مردم به این اشیا به ویژه سماور زغالی و نفتی و ظروف آشپزخانه، تولیدات ورشو در ایجاد اشتغال جدید و کسب درآمد مناسب نیز مؤثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: اکنون هشت کارگاه ورشو در این شهرستان فعال است که از این تعداد یک مورد مربوط به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یک کارگاه هم مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای است.

حسن‌پور، یادآور شد: راه‌اندازی خانه ورشو بروجرد در دست اقدام است و بخش عمده کار انجام و به زودی این خانه راه‌اندازی می‌شود تا مکانی باشد که استادکاران رشته ورشوسازی در آن گرد هم آیند و فعالیت‌های مرتبط با این صنعت اعم از آموزش، تولید و قلم‌زنی بر روی ورشو در همین مکان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: ۲۰۰ کارگاه قلم‌زنی در بروجرد وجود دارد که با راه‌اندازی خانه ورشو بروجرد به صورت منسجم در این مکان فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ادامه داد: در کنار تسهیلاتی که دولت به هنرمندان می‌دهد، مهم‌ترین اقدام ترویجی مرتبط با صنعت ورشو و قلم‌زنی در بروجرد، آموزش این رشته است که شرایط انتقال این آموزش فراهم و با فعالیت خانه ورشو بروجرد انسجام بیشتری خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283616

مهمترین اخبار ایران و جهان: