نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:34

غدیرخم، نمودی از رخداد عقلانیت توحیدی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: قصه غدیر نمودی از رخداد عقلانیت توحیدی بود که در آن هدایت امت اسلامی به شایسته‌ترین بشر روی زمین واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده اظهار کرد: واقعه غدیر پیام‌ها و مفاهیم ارزشی به همراه دارد و در این قصه عقلانیت توحیدی نمودی متفاوت پیدا کرده تا به اذن الهی سرنوشت بشریت بعد از نبی مکرم اسلام به عالی‌ترین انسان روی زمین واگذار شود.

وی افزود: امام علی (ع) نه تنها در نقطه اوج عقلانیت بلکه دارای عصمت و برجستگی‌های خاصی بوده که آخرین ابلاغ الهی نیز به رسول خود در انتخاب امام علی (ع) به عنوان هدایتگر جامعه اسلامی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: غدیر در حقیقت نمایشی از صلابت امت اسلامی است تا جانشین پیامبر (ص) با داشتن تمام شاخصه‌ها و ساحت‌های ارزشی و معرفتی بتواند هدایت امت اسلامی را به رغم همه کارشکنی‌ها بر عهده بگیرد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه امام علی (ع) جانشین بلافصل نبی مکرم اسلام بوده و در حقیقت ولای زعامت، اطاعت و همچنین هدایتگری جامعه اسلامی را بر عهده گرفته است، افزود: در همه ساحت‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و… حاکمیت علوی نقطه اعتلای بشریت در رسیدن به سعادتمندی واقعی است.

وی بیان کرد: بعد از پیامبران و ائمه هدی (ع)، در جامعه اسلامی هدایت امت به ولی فقیه سپرده شده تا در عصر غیبت و تداوم این مسیر بتواند با آراسته بودن به علم، تقوا، بصیرت و آگاهی رهنمون امت را به سمت سعادت واقعی انجام دهد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: وظیفه ولی جامعه اسلامی آگاه‌سازی امت است و قطعاً همراهی مردم می‌تواند بهترین سرمایه و پشتوانه در این هدایتگری باشد.

وی بیان کرد: در نظام مردم‌سالاری در کنار حاکمیت ولایت فقیه صالح و شایسته، همراهی مردم اصل اساسی است تا امام امت بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به انقلاب اسلامی به عنوان تداوم بخش این نهضت عظیم اشاره کرد و ادامه داد: در این انقلاب نیز رهبری شایسته و صالح در کنار همراهی و همسویی مردم بهترین شرایط را برای تحقق مردم‌سالاری دینی فراهم کرد تا زمینه برای اعتلای جامعه اسلامی فراهم آید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336916

مهمترین اخبار ایران و جهان: