نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 14:43

ساخت خودروهای الکتریکی ناسا برای جابه‌جایی فضانوردان

ناسا سه خودروی تمام الکتریکی جدید را به نمایش گذاشته است که نسل بعدی فضانوردان ماه را به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی می‌فرستد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ناسا سه خودروی تمام الکتریکی جدید را به نمایش گذاشته است که نسل بعدی فضانوردان ماه را به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی منتقل می‌کند. این مینی‌ون‌ها سازگار با محیط زیست است که توسط یک استارتاپ مستقر در کالیفرنیا (Canoo Technologies) طراحی شده و قادر است چهار فضانورد را در لباس فضایی حمل کند.

آنها همچنین لباس فضایی و تجهیزات تخصصی مورد نیاز در سکوی پرتاب 39B را برای مأموریت‌های خدمه آرتمیس ناسا منتقل خواهند کرد. اولین آنها Artemis II خواهد بود که در نوامبر 2024 چهار فضانورد را به نزدیکترین همسایه ما یعنی کره ماه حمل خواهد کرد.

مجموعه سکوهای پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی، یک عامل اساسی در پیشرفت‌های فضایی آمریکا مانند آپولو، اسکای‌لب، آپولو-سایوز و شاتل‌های فضایی است. این سکوها در جزیره مریت، فلوریدا، در شمال کیپ کاناورال قرار گرفته‌ است.

"چارلی بلک ول تامپسون" مدیر پرتاب آرتمیس ناسا گفت: همکاری بین این استارتاپ و نمایندگان ناسا بر ایمنی و راحتی خدمه در راه رسیدن به سکو قبل از سفرشان به ماه متمرکز است.

طی یک سال آینده، ناوگان خودروهای الکتریکی جدید برای تمرینات آموزشی فضانوردان در فرودگاه فضایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در مدت 16 ماه، این وسایل نقلیه، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد چراکه چهار فضانورد Artemis II را به موشک SLS اخیراً آزمایش شده منتقل می‌کنند و بعد از آن فضاپیماها برای اولین پرواز خدمه ماه پس از پنج دهه از روی فضاپیمای Orion آماده خواهند شد.

سه وسیله نقلیه مخصوص حمل و نقل خدمه کاملاً الکتریکی و سازگار با محیط زیست برای مأموریت‌های آرتمیس این هفته به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا رسیدند. این وسایل نقلیه بدون آلایندگی، که فضانوردان را به مجتمع پرتاب 39B برای مأموریت‌های آرتمیس می‌برند، توسط استارتاپ Canoo Technologies of Torrance کالیفرنیا تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1359016

مهمترین اخبار ایران و جهان: