نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 18:45

افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در مزارع ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: اجرای طرح‌هایی همچون کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیمزار‌ها میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه را در استان افزایش داد.

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: براساس اقدامات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان و اجرای طرح‌هایی همچون کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیمزار‌ها میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در استان افزایش یافت.

وی افزود: در سال گذشته استان جهش مناسبی در توزیع و مصرف کود‌های پایه فسفاته و پتاسه به همراه کود‌های ازته داشت که مصرف این کودها در کنار سایر عوامل مؤثر در تولید، افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشاورزی را در سال زراعی جاری به همراه داشته است. 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بر ضرورت مصرف متعادل کود‌های شیمیایی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح مزارع تاکید و بیان کرد: در زمان حاضر توزیع کود‌های شیمیایی برای استفاده در کشت‌های بهاره و ذخیره سازی آن‌ها به منظور استفاده در کشت پائیزه استان در دست اقدام است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، ۵۸ کارگزاری فعال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان کار توزیع کود‌های شیمیایی را بر عهده دارند.

از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۶۰۲ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان ایلام توزیع شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296416

مهمترین اخبار ایران و جهان: