نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:16

آینده روشن گچساران به روایت امام جمعه

امام جمعه گچساران گفت:تصمیم گرفته‌شده که گچساران هم قطب اقتصادی هم قطب علمی و مذهبی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: دشمن به‌طور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که دولت انقلابی و کشور را منزوی کند، پس بیشتر فشار بر این دولت می‌آورد اما می‌بینیم که دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل ارتباطات بیشتری با کشورهای جهان دارد و موفق‌تر عمل کرده است.

وی افزود: به‌عنوان نمونه عضویت در سازمان همکاری شانگهای که چندین کشور اقتصادی جهان عضویت دارند و ایران رسماً به‌عنوان یک عضو رسمی این سازمان است که با ارتباط جهانی بخش زیادی از معضلات اقتصادی کشورمان به‌تدریج حل خواهد شد و این سازمان از مهم‌ترین سازمان‌های بین‌المللی است که ضربه مهلکی بر پیکر دلار وارد کرده است. این سازمان با مدیریت ایران اسلامی به سبکی پیش می‌رود که هر کشوری با پول ملی خودش تجارت کند.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: برای اولین بار اردوگاه جنین در فلسطین توانست با موشک برخورد کند و بالگرد رژیم صهیونیستی را ساقط کند، بنابراین این اقدام به‌عنوان یک قدرت بسیار امیدوار کننده برای سایر مسلمین است و به گفته تحلیلگران غربی دوران اضمحلال رژیم صهیونیستی کلید خورده است.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: باید توجه کرد که ایران اسلامی یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در جهان به شمار می‌رود، نکته دیگر 18 تیرماه میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام است که این روز خجسته را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت: چهارشنبه 21 تیرماه نیز روز عفاف و حجاب است و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده‌اند که اگر کسی گناهی مخفی انجام می‌دهد خودش باید پاسخگو باشد اما اگر گناه علنی شد پس جامعه را دامن‌گیر آن گناه کرده است.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: بحران اخیر در کشور فرانسه را شاهد هستیم که مستقیماً با گلوله به سراغ مردم کشورش رفته‌اند و در حال حاضر بی‌آبروترین کشور جهان به شمار می‌رود و نسل جوان ما بدانند که دشمنان ما هیچ‌گاه دلسوز ملت بزرگ ایران نبوده و نیستند.

وی افزود: امروز عید غدیر روز اطعام است و به مؤمنین تأکید شده است که امروز طعام بدهند و این امر بایستی به یک فرهنگ هم تبدیل شود. اخیراً در کشور خائن سوئد قرآن سوزی کردند که در واکنش به این اقدام، جوانان مسلمان در اقصی نقاط کشورهای اسلامی اعتراضاتی برپا کردند که دولت سوئد به عذرخواهی مجبور شد.

حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: در بحث مشکلات سرمایشی مصلا نیز جلساتی برگزار شد که شرکت نفت فعلاً به‌صورت ضربتی، فوری و شبانه‌روزی اقدام کنند و این چند کولر خود مصلا بررسی و رفع مشکل شوند اگرچه پیمانکار مشخص‌شده که هفته بعد این مشکل نیز برطرف شود.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: تصمیم گرفته‌شده که گچساران هم قطب اقتصادی و هم قطب علمی و مذهبی شود، از مرحوم آیت‌الله ری‌شهری مجوز گرفته بودیم که دانشکده علوم و حدیث در گچساران احداث و حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه شود که در کل کشور مواردی محدودی این‌چنین وجود دارد، خدمت رئیس‌جمهور محترم با امضای بنده و آقای حسینی پور نماینده شهرستان و فرماندار سابق نامه‌ای نوشتیم و آیت‌الله رئیسی هم مجوز دادند که ان‌شاءالله ضربتی این دانشکده در گچساران احداث شود و استان را متدین و عالم بار بیاوریم.

خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: موضوع دیگر اینکه زمین برای احداث بنیاد غدیر و نهج‌البلاغه مهیا شده است که شاهد یک تحول بزرگ علمی در جنوب کشور باشیم و مجتمع قرآنی گچساران در آینده‌ای نزدیک نیز احداث خواهد شد اگر افراد ضعیف‌ النفسی هم مانع نشوند، از شهردار و شورای شهر هم تشکر می‌کنم که قول داده‌اند برخی مشکلات مصلا را در مدت کوتاهی برطرف کنند.

انتهای پیام/82033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340560

مهمترین اخبار ایران و جهان: