نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 10:27

بیمارستانهای بندرعباس و میناب هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی و میناب بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی صبح شنبه در نشست بررسی پروژه‌های بیمارستانی استان هرمزگان، گفت: روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس و بیمارستان جدید میناب توسط پیمانکار، سرعت بیشتری بگیرد و از تمام توان برای اتمام این دو پروژه بیمارستانی استفاده شود.

وی اظهار: برای سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان ۴ بسته بزرگ در حوزه‌های آب، راه، مدارس و بیمارستان‌ها آماده کرده‌ایم که تقریباً اعتبارات لازم در تمام حوزه‌ها تامین شده و کار با سرعت بالایی در حال پیش‌رفتن است لذا باید روند ساخت پروژهای بیمارستانی هم سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان های میناب و بندرعباس به حداقل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان (۶۵۰ میلیارد تومان ۵۳۱ تخت‌خوابی و ۴۵۰ میلیارد تومان میناب) اعتبار نیاز دارد، افزود: از روش‌های مختلف از جمله مولدسازی، ماده ۵۶ و وام‌های استانی باید با قید فوریت اعتبارات لازم تامین شود ضمن اینکه پیمانکاران باید با سرعت کار را پیش ببرند.

دوستی، ادامه داد: در راستای تسریع در اجرای طرح مولدسازی با هدف تامین مالی پروژه‌های درمانی لازم است انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران بخش زمین و مسکن در جریان املاک قابل مولدسازی استان هرمزگان قرار بگیرند و املاک قابل واگذاری دولتی به آن‌ها اعلام شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: تعمیر و راه‌اندازی ۴۰ آمبولانس، تامین اعتبارات چندین بیمارستان مانند بیمارستان کودکان و چندین طرح دیگر، تامین اعتبارات برای خانه‌های بهداشت و احداث پدهای بالگرد تنها گوشه‌ای از خدماتی است که با اعتبارات استانی در هرمزگان انجام شده است از این رو باید از ظرفیت اعتبارات ملی وزارت بهداشت نیز برای تکمیل بیمارستان‌های ۵۳۱ تخت‌خوابی و بیمارستان میناب استفاده شود که در این راستا در هفته جاری نشستی با وزیر بهداشت برگزار خواهیم کرد و مسائل مربوط به پروژه های بیمارستانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان‌کرد: لازم است از همین الان سفارش‌گذاری را برای تامین تجهیزات بیمارستان‌های ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس و میناب انجام دهید و بروزترین تجهیزات را نیز سفارش دهید تا بیمارستانی در شان مردم هرمزگان تحویل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341516

مهمترین اخبار ایران و جهان: