نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 21:41

مقام اسپانیایی: ناتو هرگز درگیر جنگ اوکراین نمی‌شود

وزیر خارجه سابق اسپانیا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد تنها خط قرمزی که کشورهای اروپایی از آن عبور نخواهند کرد، ورود مستقیم به عرصه نبرد در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرانتشا گونزالس» وزیر خارجه سابق اسپانیا روز سه‌شنبه تاکید کرد تنها خط قرمزی که کشورهای اروپایی درباره اوکراین از آن تجاوز نخواهند کرد، ورود مستقیم به عرصه نبرد است. 

وی گفت: «این تنها خط قرمزی که هرگز از آن عبور نخواهیم کرد و از همان ابتدای جنگ آن را مشخص کردیم و تا زمانی که حمله‌ای به کشورهای عضو ناتو صورت نگیرد، از آن عبور نخواهیم کرد».

گونزالس در پاسخ به سوالی درباره افق‌های نشست آتی سران ناتو در ویلینیوس گفت: «مهمترین چیز در زمان کنونی درباره اوکراین، ضمانت‌های امنیتی ملموس و حمایت از این کشور است».

وی ادامه داد: «این چیزی است که اوکراین در حال حاضر به آن احتیاج دارد نه تعهدهای کلی که در نشست‌های گذشته سران درباره آن تصمیم گیری شده است و معتقدم این چیزی است که دبیر کل ناتو در حال کار بر روی آن است».

روسیه بارها یادداشت اعتراض به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که هر محموله ارسالی تسلیحات به اوکراین، هدف مشروعی برای روسیه به شمار می‌آید.

وزارت خارجه روسیه نیز بارها تاکید کرده کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین در حال بازی کردن با آتش هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه نیز گفته بود ارسال تسلیحات به اوکراین در موفقیت مذاکرات روسیه با اوکراین نقشی نخواهد داشت و تاثیر منفی بر روی آن می‌گذارد.

لاوروف همچنین گفته است که آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی به صورت مستقیم در جنگ اوکراین حضور دارند. این کشورها نه تنها به ارسال تسلیحات به اوکراین می‌پردازند بلکه به آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورها می‌پردازند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313960

مهمترین اخبار ایران و جهان: