نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 19:25

غربال اولیه اختلال مصرف مواد مخدر و الکل ۵۱۶ نفر در دیلم انجام شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از ابتدای سال تاکنون، برای ۵۱۶ نفر غربال اولیه اختلال مصرف مواد و الکل و دخانیات را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی جوانبخت بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراقبین سلامت و کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت، غربالگری اولیه اعتیاد به مواد مخدر، الکل و دخانیات را انجام می‌دهند.

وی افزود: سطح خطر افراد مراجعه‌کننده تعیین شده و با توجه به این موضوع، افراد یا به روان‌پزشک ارجاع داده شده و یا مداخلات روان‌شناختی توسط روان‌شناس انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به اینکه انجام این غربالگری در راستای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن است گفت: مراقبین سلامت برای ۵۱۶ نفر از شهروندان از ابتدای سال تاکنون، غربال اولیه اختلال مصرف مواد و الکل و دخانیات را انجام دادند.

جوانبخت به برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت رایگان در مراکز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی فرزند پروری و مهارت‌های زندگی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و همچنین غربالگری اختلالات روان در راستای تشخیص اولیه بیماری‌ها، سعی بر پیشگیری از گرایش به سمت مصرف خودسرانه دارو و سایر مواد را داریم.

وی اضافه کرد: از ۳۰ خردادماه لغایت ۵ تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر بوده که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم برنامه‌های متنوعی را در این رابطه اجرا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313660

مهمترین اخبار ایران و جهان: