نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 12:24

آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر در دنیاست

اردبیل- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: با وجود ادعای دفاع از حقوق بشر توسط آمریکای جنایتکار خود این کشور ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است.

حسن باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جنایات و عملکردهای ددمنشانه دشمنان انقلاب اسلامی ایران و در رأس آنها آمریکا بر همگان واضح است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه مسلمانان و شیعیان جهان شاهد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و منافقان کوردل هستند که نتیجه این حرکت ددمنشانه ترور ناجوانمردانه بیش از ۱۷ هزار شهید از هموطنان کشورمان از اول انقلاب تاکنون است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و در نتیجه شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش در سال ۶۰، ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه، بمباران شیمایی سردشت در سال ۶۶، حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۷ و در نتیجه به خاک و خون کشیدن صدها نفر از کودکان، زنان و مردان بی گناه و صدها اقدام از این دست عملکرد ددمنشانه علیه مسلمانان جهان است.

باقری با تاکید بر شناخت تناقض گفتاری و رفتاری آمریکا و سایر قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر تصریح کرد: با وجود ادعای دفاع از حقوق بشر توسط آمریکای جنایتکار خود این کشور ناقض اصلی حقوق بشر در جهان است بنابراین برای تعیین رویکرد تهاجمی، تدافعی و مقابله با تهدیدهای فراروی جمهوری اسلامی ایران تبیین و افشای نقض حقوق بشر آمریکایی و پرده برداری از تناقض گویی آنها باید اقدامات و تمهیداتی انجام گیرد.

وی گفت: در ایام هفته بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا ۱۲ تیرماه شروع می‌شود برنامه‌هایی متنوعی از جمله حماسه شعرخوانی، سخنرانی تبیینی مابین‌الصلاتین در مساجد و قبل از خطبه‌های نماز جمعه و مراسم ویژه در روز هفت تیر در مرکز استان و سایر شهرهای تابعه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312716

مهمترین اخبار ایران و جهان: