نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 16:54

پیکر حاجیان فوت شده خراسان رضوی حج امسال به مشهد منتقل شد

مشهد ـ مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پیکر حاجیان فوت شده خراسان رضوی که در حج تمتع امسال بر اثر ایست قلبی در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفته بودند، به مشهد منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس خداشناس اظهار کرد: زنده یاد علیرضا روحی در تاریخ سوم تیرماه و شادروان قمر عزیزی قادرآبادی در تاریخ دوشنبه ۱۲ تیرماه در شهر مکه مکرمه دارفانی را وداع گفتند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که خانواده هر ۲ زائر فوت شده درخواست انتقال اجساد آنها به ایران را داشتند، پیکر این زائران متوفی با پرواز شماره ۱۵۲۳ در ساعت ۶ صبح امروز از جده به مشهد منتقل و تحویل خانواده‌های متوفیان شد.

وی گفت: هزینه انتقال اجساد طبق قرارداد سازمان حج و زیارت با بیمه ایرانیان بر عهده بیمه است و از خانواده زائران فوت شده هزینه‌ای برای انتقال گرفته نمی‌شود.

خداشناس افزود: خوشبختانه سایر زائران استان در سلامت کامل هستند و طی بازه زمانی ۱۸ تا ۲۷ تیرماه به وطن باز خواهند گشت.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی اضافه کرد: از ۱۸ تیرماه امسال تا کنون چهار هزار و ۳۹۷ زائر و عوامل اعزامی به حج تمتع امسال با ۱۹ پرواز به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد بازگشته‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۲۴۰ زائر از خراسان رضوی و یک کاروان ۹۳ نفره از خراسان شمالی و بقیه زائران مربوط به استان‌های دیگر هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356916

مهمترین اخبار ایران و جهان: