نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 19:01

اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیاردی برای تکمیل پایگاه اطفاءحریق کرمانشاه

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، از اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای تکمیل پایگاه اطفاءحریق استان خبر داد و گفت: طرح تامین تجهیزات یگان نیز یک‌میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه امروز در نشست ستاد بحران شهرستان پاوه، اظهار کرد: تجهیزات خوبی با اعتبار یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خصوص طرح حفاظت به محیط زیست استان اختصاص داده شده و همچنین در خصوص تکمیل پایگاه اطفاء حریق نیز در سال گذشته به لحاظ موقعیت استان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کارهای عمرانی این پایگاه در حال انجام است، گفت: خوشبختانه اخیرا نیز مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای تکمیل این پایگاه اختصاص یافته است که با محوریت غرب کشور ما یک پد بالگرد کاملی را خواهیم داشت.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز، گفت: از مجموع ۵۰۰ میلیارد اعتبار از سفر ریاست جمهوری، ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای محیط زیست اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طرح تامین تجهیزات یگان نیز یک‌میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

جلیلیان گفت: تجهیز امکانات در اورامانات با تنوع گیاهی و جانوری خوب، در اولویت کار ما خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار مراتع و جنگل‌های استان تحت مدیریت محیط زیست است، گفت: هم‌اکنون ۲۵ خانه محیط زیست در استان افتتاح شده و ۳۰ نفر محیط بان نیز جذب شده که بنا است در سال‌جاری نیز ۳۰ نفر دیگر از محیط‌بانان و کارشناسان در محیط زیست جذب شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به گله‌مندی برخی از دوستداران محیط زیست پاوه، افزود: گله‌مندی این دوستان را از نبود تجهیزات می‌پذیرم و در این رابطه تجهیزات و امکانات به این منطقه ارسال می‌شود، همچنین سنگ چین کردن حاشیه درختان منابع طبیعی در جهت جلوگیری از آتش‌سوزی، پیشنهاد خوبی است اما اعتبار لازم برای انجام این کار را نداریم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302760

مهمترین اخبار ایران و جهان: