نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:04

پروژه انتقال آب دریا به اصفهان پیشرفت خوبی داشته است

اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان روند پروژه انتقال آب دریا به اصفهان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان صبح شنبه در نشست معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیر حوضه آبریز زاینده رود با کشاورزان اصفهان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد مساحت حوضه آبریز زاینده رود در استان اصفهان است، اظهار داشت: همواره بحث اصفهان و زاینده رود دو کلمه است که کنار هم بکار می‌رود.

وی افزود: در دولت سیزدهم همه تلاش بر این بوده که مشکلات انباشته‌ای که از گذشته وجود داشته است با همفکری و همدلی حل و فصل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو انصافاً تلاش‌های بسیاری انجام دادند و تحلیل موضوع احیای زاینده‌رود با همتی که این بزرگواران داشتند برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اکنون دوستان وزارت نیرو می‌دانند باید چه اتفاقی افتد و اجرای پروژه‌هایی که در این زمینه تعریف شده نیازمند عزمی است که این رودخانه را احیا کنند.

زینلیان افزود: جلسات متعددی در یکی دو سال گذشته برگزار شده و همانطور که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند و آنطور که لازم است با اقدامات عملی این مسائل را رفع کنیم گرچه می‌دانیم این مشکلات یکی دو روز پیش نیامده که یکی دو روز رفع شود.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو کارهای بزرگ‌تر را انجام دادند و امید است با همتی که وجود دارد مسئله آب اصفهان نیز حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: فرونشست و حوادثی که مشابه فروچاله‌ای که دو هفته پیش در بزرگراهی در اصفهان اتفاق افتاد و هر روز در این شهر شاهد هستیم از تبعات بی آبی است.

وی افزود: پروژه انتقال آب دریا پیشرفت خوبی داشته و امید است پروژه‌های تأمین آب از جنوب استان و طرح‌هایی که از سال‌ها قبل وعده داده شده بود و مصوب وزارت نیرو است با عزم دوستان حل شود تا حداقل بخشی از مشکلات را در یک زمان کوتاه رفع کنیم.

زینلیان افزود: تمام همت استان این است که در کنار دوستان وزارت نیرو هر کار لازم است انجام شود تا مسائل آبی استان را حل کنند و امید است حضورشان امروز در اصفهان منشأ خیر و برکت باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305260

مهمترین اخبار ایران و جهان: