نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 11:30

مسوولان نباید فقط به دنبال ارائه گزارش باشند

قزوین- رئیس کل دادگستری قزوین گفت: نگاه گزارشی به اقدامات توسط مسئولین کار قابل قبولی نیست بلکه مهم نتیجه اقداماتی است که انجام می‌دهیم و در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان قزوین با کارکنان دستگاه قضا اظهار کرد: همانطور که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب هم تاکید شد، در اسلام به شأن و جایگاه قضاوت بسیار توصیه شده است تا قضات در آرامش خاطر بتوانند به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: اما قضات با حجم بسیار بالا به صورت شبانه روزی در حال رسیدگی به پرونده‌ها و مشکلات مردم هستند در حالی که حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند و کمتر در جمع خانواده خود هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که مدیران و مسؤولان نباید صرفاً به ارائه گزارش بسنده کنند چرا که مهم کاری که کردیم نیست بلکه خروجی اقدامات ما است که در معرض قضاوت مردم قرار دارد که آیا ثمره‌ای داشته است.

وی تصریح کرد: وقتی اقدامات ما مشکلی از مشکلات جامعه حل کند و رضایت جامعه را فراهم کند آن موقع است که ما نمره واقعی کسب کرده‌ایم

ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به کمبود نیرو بیش از ۳۲ هزار شکواییه وارد دادسرا شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است، اما توانستم با همراهی جهادی کارکنان اقدامات مؤثری در حوزه قضائی انجام دهیم.

وی ادامه داد: حضور نیروهای زبده و جوان و بهره مندی از تجربیات همکاران موجب شد تا در برخی از شاخصه‌ها رتبه‌های برتر کشور را کسب کنیم.

رجبی گفت: امیدواریم در سال جاری نیز همه اقدامات سال گذشته با شتاب بیشتری با همراهی کارکنان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف سند عالی قوه قضائیه صورت بگیرد.

رجبی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته از ۱۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی بازدید شد و با رفع مشکلات تعدادی از واحدها زمینه اشتغال جدید در استان فراهم گردید.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت دارد یکی از برنامه‌های ما برای کاهش اعتیاد ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان به خصوص در جوار کمپ‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده و همراهی دستگاه‌های متولی در نظر داریم در سال جاری برای اکثر بهبود یافتگان اشتغال ایجاد کنیم.

رجبی به مردم توصیه کرد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده در دعاوی با موضوعات جزئی مانند توهین و افترا نسبت به گذشت و مصالحه اقدام کنند که این امر از آموزه‌های مورد تاکید دین مبین اسلام است. وی افزود: به همین منظور از ظرفیت واحد جدید التاسیس اعتذار در دادسرای مرکز استان استفاده کنند تا همکاران ما در دستگاه قضائی نسبت به رسیدگی به پرونده‌ها و موضوعات مهمتر وقت بیشتری صرف کنند
گفتنی است امام جمعه قزوین در پایان از تعدادی از شعب دادسرای عمومی نیز بازدید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321160

مهمترین اخبار ایران و جهان: