نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 09:27

حضور هزاران زائر خارجی حج تمتع در مدینه منوره+عکس و فیلم

در آستانه حج تمتع، هزاران زائر از کشورهای مختلف با رنگ و زبان‌های متنوع در مدینه منوره حضور دارند و در کنار یکدیگر به زیارت و عبادت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از کشورمان در قالب ۵۷۰ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که اعزام زائران کشورمان از سوم خردادماه آغاز شد و تا اول تیرماه ادامه دارد.

روضه منوره حرم نبوی

پایان اعزام زائران ایرانی از طریق فرودگاه مدینه

امروز تشرف زائران کشورمان به سرزمین وحی از طریق فرودگاه مدینه به پایان رسید و سایر زائران ایرانی از فرودگاه جده وارد عربستان می‌شوند. تاکنون بیش از ۷۵ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شده‌اند که از این تعداد ۶۷ هزار نفر در مکه مکرمه و حدود ۹ هزار نفر در مدینه منوره حضور دارند. با پایان اعزام کاروان‌های مدینه اول، زائران این کاروان‌ها پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

افزایش تعداد بانوان زائر در حج تمتع امسال

در آستانه حج تمتع، تعداد زائران در مدینه منوره کاهش یافته است و بیشتر زائران خارجی در مکه مکرمه حضور دارند. با این وجود، در مدینه منوره هم زائرانی از کشورهای مختلف با رنگ و نژاد و زبان‌های گوناگون کنار یکدیگر به زیارت و عبادت می‌پردازند و برای تشرف به مسجدالحرام و انجام مناسک حج تمتع آماده می‌شوند.

زائران افغانستانی حج تمتع در مدینه منوره

نکته جالب در حج تمتع سال جاری، حضور پرشور بانوان است که در گوشه و کنار مسجدالحرام به صورت دسته جمعی به زیارت حرم نبوی مشرف می‌شوند. در این بین بانوان زائر از کشورهای پاکستان، اندونزی، نیجریه و مالزی که با لباس‌های رنگین در جمع سایر زائران حضور می‌یابند، جلب توجه بیشتری می‌کنند.

در ادامه تصاویری از حال و هوای مدینه منوره و حضور زائران کشورهای مختلف را کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294716

مهمترین اخبار ایران و جهان: