نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:03

۳۵۰ مدرسه تا مهرماه تعمیر و بازسازی می شود

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۳۵۰ واحد آموزشی در استان اردبیل تا مهرماه تعمیر و بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی مدارس خیرساز در اردبیل اظهار کرد: به همت خیرین مدرسه سه کلاسه روستای «آقچه کند» اردبیل به بهره برداری رسید که این مدرسه را پزشکان سراسر کشور به یاد مرحوم «مریم غریب زاده» احداث کردند.

وی تصریح کرد: این چهارمین مدرسه‌ای است که پزشکان خیر ساخته و در اختیار دانش آموزان روستاهای محروم کشور قرار دادند که این بار در یکی از روستاهای محروم اردبیل این اتفاق رقم خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خیرین مدرسه ساز همپای نوسازی مدارس در امر ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس ورود پیدا کردند که این حرکت ارزشمند قابل تقدیر است.

صفری افزود: ۳۵ درصد مدارس استان اردبیل به همت خیرین و مجمع فعال خیرین مدرسه ساز احداث شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا آغاز سال تحصیلی در کنار افتتاح ده‌ها پروژه مدرسه سازی خیرین و دولتی، تعمیر و بهسازی ۳۵۰ مدرسه را نیز شاهد خواهیم بود.

صفری از خیرین خواست تا در تعمیر و بازسازی مدرسه مناطق سیل زده استان همتی مضاعف داشته باشند تا در مهرماه دانش آموزان این مناطق امکان ادامه تحصیل را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: در کنار بهره برداری از مدرسه خیرین ساز، کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه دیگر نیز در «سلطان آباد» اردبیل به زمین زده شد.

صفری بیان کرد: این مدرسه ۶ کلاسه به همت خیر نام آشنا «قهرمان پور» احداث و در اختیار دانش آموزان این روستای محروم قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در سه ماه تابستان فرصتی مناسب است تا با همراهی خیرین و مجموعه نوسازی ساخت، توسعه و تجهیز واحدهای آموزشی با اولویت مناطق محروم و شهرهای پرجمعیت در دستور کار قرار گیرد تا در سال تحصیلی آینده شاهد کاهش مدارس چند نوبته در استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302960

مهمترین اخبار ایران و جهان: